Автоматичний розподіл виконавчих документів між державними виконавцями здійснюватимуть у відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції, структурних підрозділах територіальних органів Міністерства юстиції України у Сумській області та в місті Києві, які забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень
Відповідний тимчасовий порядок автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями і контролю строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) затверджено наказом Мін’юсту від 28.04.2015 №614/5.
Порядком передбачено реєстрацію усіх виконавчих документів у Єдиного державному реєстрі виконавчих
проваджень.
Виконавчі документи розподілятимуть між державними виконавцями органу державної виконавчої служби у довільному порядку з дотриманням черговості з розрахунку один виконавчий документ на одного державного виконавця з урахуванням встановленого коефіцієнта.
Виконання рішень Європейського суду з прав людини, рішень про конфіскацію майна, вилученого митними органами, здійснюється виключно державними виконавцями, визначеними начальником відділу. Інформація про державних виконавців, на яких покладається виконання таких рішень, направляється адміністратору Реєстру для внесення відповідної інформації до Реєстру.
З порядком автоматичного розподілу можна ознайомитись нижче.
Тимчасовий порядок автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями
і контролю строків виконання рішень судів та
інших органів (посадових осіб)
I. Загальні положення
1. Цей Тимчасовий порядок визначає механізм функціонування системи автоматичного розподілу виконавчих документів між державними виконавцями відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, структурних підрозділів територіальних органів Міністерства юстиції України у Сумській області та в місті Києві, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень (далі – державні виконавці), а також порядок здійснення контролю за дотриманням строків виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі – рішення) державними виконавцями.
2. Наведені у Тимчасовому порядку терміни вживаються в таких значеннях:
адміністратор Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень ‑ державне підприємство, яке належить до сфери управління Міністерства юстиції України та уповноважене відповідно до законодавства на забезпечення здійснення заходів із створення та
супроводження програмного забезпечення Реєстру, технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, що містяться у Реєстрі, виконання інших функцій, передбачених цим Тимчасовим порядком;
відповідальна особа ‑ посадова особа органу державної виконавчої служби, на яку покладені обов’язки з реєстрації виконавчих документів у Реєстрі та передачі їх державному виконавцю;
Єдиний державний реєстр виконавчих проваджень (далі – Реєстр) ‑ сукупність комп’ютерних програм, що забезпечують функціонування автоматичного розподілу виконавчих документів за допомогою використання відповідних програмно-апаратних комплексів органів державної виконавчої служби, реєстрацію виконавчих документів відповідальною особою, автоматичний розподіл виконавчих документів між державними виконавцями, відображення інформації щодо проведення всіх виконавчих дій, формування статистичної звітності, захист на технологічних ланках від несанкціонованого доступу тощо;
користувач Реєстру ‑ Міністерство юстиції України, структурні підрозділи територіальних органів Міністерства юстиції України у Сумській області та в місті Києві, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень;
сторони виконавчого провадження;
орган державної виконавчої служби ‑ відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, структурні підрозділи головних територіальних органів Міністерства юстиції України у Сумській області та в місті Києві, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень (далі – управління державної виконавчої служби), структурні підрозділи районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень, відповідних головних територіальних органів Міністерства юстиції України (далі – відділи державної виконавчої служби), які беруть участь в експерименті;
реєстратор Реєстру ‑ відповідальні особи, державні виконавці, начальник відділу, заступник начальника відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, державні виконавці, начальники, заступники начальників відділів примусового виконання рішень відповідних управлінь державної виконавчої служби, державні виконавці, начальники відділів, заступники
начальників відділів державної виконавчої служби, начальники управлінь державної виконавчої служби, їхні заступники.
3. Витрати, пов’язані з підтримкою, супроводженням та технічним обслуговуванням Реєстру, покриваються за рахунок витрат на організацію та проведення виконавчих дій.
4. Реєстр забезпечує можливість здійснення контролю Департаментом державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, керівниками органів державної виконавчої служби та державними виконавцями за строками вчинення виконавчих дій.
5. Положення цього Тимчасового порядку поширюються на розподіл виконавчих документів, які надійшли до органу державної виконавчої служби після набрання чинності цим Тимчасовим порядком.
6. Автоматичний розподіл документів здійснюється за такими категоріями виконавчих документів:
видані за рішеннями про звернення стягнення на кошти та майно;
видані за рішеннями про стягнення періодичних платежів;
видані за рішеннями про зобов’язання вчинити певні дії
або утриматися від їх вчинення, а також за рішеннями про поновлення на роботі;
видані за рішеннями про вселення та/або виселення;
видані за рішеннями про відібрання або повернення дитини;
видані за рішеннями про заборону вчиняти певні дії;
видані за рішеннями про конфіскацію майна за вироком суду або конфіскацію предмета вчинення адміністративного правопорушення, оплатне вилучення;
видані за рішеннями про стягнення штрафів, винесених у справах про адміністративні правопорушення, а також за рішеннями інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу;
видані за рішеннями про конфіскацію майна, вилученого митними органами;
рішення Європейського суду з прав людини.
7. При автоматичному розподілі виконавчих документів застосовуються такі коефіцієнти:
повний коефіцієнт – розподіл виконавчих документів здійснюється без обмежень;
середній коефіцієнт – розподіл виконавчих документів здійснюється на рівні 1/2 від повного коефіцієнта;
низький коефіцієнт – розподіл виконавчих документів здійснюється на рівні 1/3 від повного коефіцієнта;
нульовий коефіцієнт – розподіл виконавчих документів не здійснюється.
Низький або нульовий коефіцієнт застосовується для начальника відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, начальника відділу примусового виконання рішень відповідного управління державної виконавчої служби, начальника відділу державної виконавчої служби (далі – начальник відділу).
Середній або низький коефіцієнт застосовується для заступника начальника відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, заступника начальника відділу примусового виконання рішень відповідного управління державної виконавчої служби, заступника начальника відділу державної виконавчої служби.
Інформація про коефіцієнт, який застосовується до державного виконавця, вноситься до Реєстру адміністратором Реєстру на підставі подання
начальника відділу.
Інформація про коефіцієнт, який застосовується до начальника відділу, його заступника, вноситься до Реєстру на підставі подання керівника вищестоящого органу державної виконавчої служби.
IІ. Реєстрація виконавчих документів у Реєстрі
1. Виконавчі документи, які надходять до органу державної виконавчої служби, опрацьовуються відповідальною особою, яка визначена начальником відділу, і реєструються в Реєстрі в день їх надходження.
2. До Реєстру під час реєстрації в обов’язковому порядку вносяться:
найменування органу державної виконавчої служби, до якого надійшов на виконання виконавчий документ;
кореспондент, дата та індекс заяви (супровідного листа) про відкриття виконавчого провадження (у разі якщо виконавчий документ надійшов без заяви (супровідного листа), робиться відповідна відмітка);
назва виконавчого документа, дата й номер видачі;
найменування органу, посадової особи, що видав(ла) документ;
повне найменування стягувача та боржника, їх адреси і
за наявності код платників податків згідно з ЄДРПОУ або податковий номер для юридичних осіб або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичних осіб (серія та номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) стягувача і боржника;
категорія виконавчого документа;
відомості про стягнення коштів на користь держави;
дата набрання рішенням законної (юридичної) сили;
резолютивна частина рішення (у тому числі сума грошових коштів, яка підлягає стягненню за виконавчим документом);
відомості про негайне виконання рішення;
відомості про наявність заяви стягувача про накладення арешту на майно боржника одночасно з відкриттям виконавчого провадження.
За наявності до Реєстру вносяться номер мобільного телефону, факсу (телефаксу), адреси електронної пошти стягувача та боржника.
3. Дата реєстрації та вхідний номер документа, що складається з номера за порядком у відповідному році та року реєстрації, формуються Реєстром автоматично.
4. Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо виконавчого документа не допускаються, крім випадків виправлення технічних помилок, описок. Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються Реєстром автоматично.
5. Реєстр формує Журнал реєстрації документів про відкриття виконавчого провадження, Журнал обліку виконавчих проваджень, переданих державному виконавцеві, та обкладинку виконавчого провадження.
6. Відповідальна особа щодня роздруковує Журнал реєстрації документів про відкриття виконавчого провадження та не пізніше наступного робочого дня передає його начальнику відділу для ознайомлення. Начальник відділу не пізніше наступного робочого дня на кожному роздрукованому аркуші ставить напис «ознайомлений», підпис та дату ознайомлення.
7. Після автоматичного розподілу відповідальна особа передає виконавчий документ під підпис державному виконавцю, визначеному Реєстром, та вносить до Реєстру дату надходження виконавчого документа до державного виконавця.
ІІІ. Автоматичний розподіл
1. Виконавчі документи розподіляються між державними виконавцями органу державної виконавчої служби у довільному порядку з дотриманням черговості з розрахунку один виконавчий документ на одного державного виконавця з урахуванням встановленого коефіцієнта.
2. Реєстр забезпечує розподіл рівної кількості виконавчих документів на кожного виконавця, крім випадків, передбачених пунктами 3, 4 цього розділу.
3. Виконання рішень Європейського суду з прав людини, рішень про конфіскацію майна, вилученого митними органами, здійснюється виключно державними виконавцями, визначеними начальником відділу. Інформація про державних виконавців, на яких покладається виконання таких рішень, направляється адміністратору Реєстру для внесення відповідної інформації до Реєстру.
4. За рішенням начальника відділу на державних виконавців, які виконують рішення Європейського суду з прав людини, рішення про конфіскацію майна, вилученого митними органами, можуть розподілятися інші виконавчі документи. Такі державні виконавці можуть бути включені до складу виконавчих груп.
5. Про прийняття на роботу або звільнення з роботи державного виконавця начальник відділу зобов’язаний повідомити адміністратора Реєстру у день видання відповідного наказу.
6. При здійсненні автоматичного розподілу враховується кількість виконавчих проваджень, які перебувають на виконанні у державного виконавця.
7. У разі якщо у відділі відкрито виконавче провадження про стягнення з боржника коштів, виконавчі документи щодо цього боржника розподіляються на державного виконавця, у якого перебуває відкрите виконавче провадження.
8. У разі якщо до відділу надійшов виконавчий документ, виданий за рішенням суду, ухваленим за результатами розгляду справи, в якій судом постановлено ухвалу про забезпечення позову, такий виконавчий документ розподіляється на державного виконавця, у якого перебувала на виконанні відповідна ухвала про забезпечення позову.
9. У разі утворення виконавчої групи начальник відділу або керівник виконавчої групи вносить до Реєстру необхідну кількість членів виконавчої групи. Державні виконавці, які входитимуть до складу виконавчої групи, визначаються Реєстром автоматично.
10. Начальник відділу кожного робочого дня до 09.30 здійснює облік виходу на роботу державних виконавців та у разі відсутності державного виконавця вносить відповідні дані до Реєстру. Автоматичний розподіл виконавчих документів на відсутнього державного виконавця не здійснюється.
11. За десять робочих днів до запланованої відсутності державного виконавця строком від чотирнадцяти та більше днів начальник відділу вносить відповідні дані до Реєстру, і автоматичний розподіл виконавчих документів на такого державного виконавця не здійснюється. Автоматичний розподіл поновлюється після фактичного виходу державного виконавця на роботу.
12. У разі відсутності начальника відділу автоматичний розподіл виконавчих документів на особу, яка виконує його обов’язки, здійснюється за низьким або нульовим коефіцієнтом.
13. Рішення про взаємозамінність державних виконавців приймає начальник відділу.
14. У разі внесення до Реєстру інформації про заплановану відсутність державного виконавця строком понад чотирнадцять днів з першого дня відсутності державного виконавця Реєстр розподіляє
незавершені виконавчі провадження, що перебувають на виконанні у такого державного виконавця, на інших державних виконавців відповідно до взаємозамінності.
Виконавчі провадження передаються державному виконавцю, на виконанні у якого вони перебували, у день фактичного виходу його на роботу.
15. У разі незапланованої відсутності державного виконавця начальник відділу вносить до Реєстру інформацію про необхідність передачі виконавчого провадження, за яким слід невідкладно провести виконавчі дії, іншому державному виконавцю.
У день виходу на роботу державного виконавця йому повертається виконавче провадження, яке передавалося іншому державному виконавцю.
16. У разі внесення до Реєстру інформації про звільнення державного виконавця Реєстр розподіляє незавершені виконавчі провадження, які перебували на виконанні у такого державного виконавця, на інших державних виконавців.
17. Передача виконавчих проваджень від одного державного виконавця до іншого у випадках, передбачених пунктами 15 – 17 цього розділу, оформлюється дорученням начальника відділу.
18. Знеструмлення електромереж та інші умови, що впливають на безперебійність і функціонування Реєстру, фіксуються актами начальника відділу із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин.
Начальник відділу зобов’язаний скласти акт та довести його до відома директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (начальника управління державної виконавчої служби) не пізніше наступного робочого дня з моменту настання відповідних обставин.
19. Автоматичний розподіл виконавчих документів між державними виконавцями здійснюється невідкладно після налагодження роботи Реєстру або наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу.
20. У разі настання обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу, розподіл виконавчих документів, виданих за рішеннями, які підлягають негайному виконанню, що надійшли в період дії таких обставин, здійснюється начальником відділу з дотриманням положень пункту 2 цього розділу.
Інформація щодо виконавчих документів, розподілених начальником відділу, вноситься до Реєстру не пізніше
наступного робочого дня після усунення обставин, зазначених у пункті 19 цього розділу, із зазначенням державного виконавця, на якого розподілено виконавчий документ.
ІV. Внесення до Реєстру відомостей щодо здійснення виконавчого провадження
1. Державний виконавець після отримання виконавчого документа у строки, встановлені законом, приймає рішення про відкриття виконавчого провадження чи відмову у відкритті виконавчого провадження.
2. Державним виконавцем до Реєстру обов’язково вносяться відомості про проведення всіх виконавчих дій та винесення всіх процесуальних рішень.
До Реєстру в обов’язковому порядку вносяться також усі документи, отримані на запит державного виконавця.
3. Відомості про проведення виконавчих дій вносяться до Реєстру одночасно з виготовленням документа, на підставі якого вчиняється виконавча дія, або одночасно з виготовленням документа, яким оформлюється проведення виконавчої дії.
4. Постанови державного виконавця, а також інші документи виконавчого провадження виготовляються
за допомогою Реєстру. У разі тимчасової відсутності доступу до Реєстру (через перебої в електропостачанні тощо), як виняток, допускається виготовлення документів виконавчого провадження без використання Реєстру з подальшим обов’язковим внесенням таких документів до Реєстру в день усунення причин, що перешкоджали доступу до нього.
5. Процесуальний документ, який направляється у паперовому вигляді, вважається винесеним, якщо він сформований державним виконавцем у Реєстрі до друку та внесений до електронного реєстру поштових відправлень протягом 24 годин з моменту формування.
Платіжні вимоги вносяться до електронного реєстру поштових відправлень протягом трьох робочих днів з моменту винесення.
6. Процесуальний документ, який направляється в електронному вигляді, вважається винесеним, якщо він сформований державним виконавцем у Реєстрі до друку та протягом однієї години з моменту формування підписаний електронним цифровим підписом та внесений до електронного реєстру поштових відправлень.
7. Якщо рішення державного виконавця потребує затвердження начальником відділу, таке рішення після
формування його державним виконавцем до друку направляється Реєстром начальнику відділу та вноситься до електронного реєстру поштових відправлень протягом 24 годин з моменту затвердження начальником відділу.
8. Кожному документу присвоюється індивідуальний код та щодо нього зберігаються всі дані щодо його створення, редагування та доступу до документа (із позначенням точних дат, часу, змісту дії та автора таких дій у Реєстрі).
V. Контроль за строками вчинення виконавчих дій
1. Перелік виконавчих дій та строки їх вчинення наведені у додатку до цього Тимчасового порядку.
2. Реєстр забезпечує здійснення контролю за своєчасністю:
внесення відповідальною особою реквізитів виконавчого документа у Реєстр і передачі його державному виконавцю;
вчинення державним виконавцем виконавчої дії та винесення процесуального рішення;
затвердження начальником відділу документів державного виконавця;
направлення документів виконавчого провадження адресатам.
3. Реєстр забезпечує інформування:
державного виконавця про строки вчинення ним виконавчих дій та винесення процесуальних рішень;
начальника відділу про строки вчинення виконавчих дій та винесення процесуальних рішень державними виконавцями відповідного відділу;
начальника управління державної виконавчої служби про строки вчинення виконавчих дій та винесення процесуальних рішень державними виконавцями відділу примусового виконання рішень відповідного управління державної виконавчої служби та відділів державної виконавчої служби відповідного управління державної виконавчої служби;
Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про строки вчинення виконавчих дій та винесення процесуальних рішень державними виконавцями органів державної виконавчої служби.
4. Начальник відділу за допомогою Реєстру здійснює контроль за:
дотриманням строків внесення виконавчих документів
відповідальною особою до Реєстру;
законністю, своєчасністю та повнотою вчинених державними виконавцями виконавчих дій та винесених процесуальних рішень;
своєчасністю та повнотою внесення відомостей про вчинені виконавчі дії та винесені процесуальні рішення до Реєстру.
5. Дані Реєстру використовуються начальником відділу, начальником управління державної виконавчої служби, Департаментом державної виконавчої служби Міністерства юстиції України при вирішенні питання про виплату винагороди державному виконавцю.
6. За повноту, достовірність та своєчасність внесення інформації до Реєстру відповідають реєстратори Реєстру.
7. Реєстр в автоматичному режимі формує щоденну, щотижневу, щомісячну, щоквартальну та річну звітність за результатами роботи окремо кожного державного виконавця та органу державної виконавчої служби.
VІ. Доступ до Реєстру та отримання інформації із Реєстру
1. Право доступу до виконавчого провадження шляхом
пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування всіх документів та відомостей виконавчого провадження мають сторони виконавчого провадження, у якому вони беруть участь.
Указаний доступ до інформації Реєстру здійснюється безоплатно та цілодобово з використанням звичайних програмних засобів перегляду інформації у мережі Інтернет через веб-сайт, який ведеться адміністратором Реєстру.
2. З метою забезпечення доступу до інформації Реєстру сторонам виконавчого провадження у постанові про відкриття виконавчого провадження роз'яснюється право доступу до виконавчого провадження, указуються адреса відповідного веб-сайту в мережі Інтернет, а також ідентифікатор для доступу до інформації про виконавче провадження та порядок його використання.
3. На отримання доступу до Реєстру мають право:
Міністр юстиції України, заступник Міністра юстиції України з питань виконавчої служби;
посадові особи Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції;
посадові особи Секретаріату Урядового
уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, визначені Міністром юстиції України, до повноважень яких належить координація виконання рішень Європейського суду з прав людини та представництво держави в цивільних справах.
VІІ. Прикінцеві положення
1. Адміністратор Реєстру здійснює комплекс програмних, технологічних та організаційних заходів щодо захисту відомостей, що містяться у Реєстрі, від несанкціонованого доступу.
2. Адміністратор Реєстру відповідає за збереження інформації, що міститься в Реєстрі.
3. За якість надання послуг з технічного та технологічного забезпечення Реєстру, які мають відповідати нормам чинного законодавства, відповідає Адміністратор.
Джерело: http://zib.com.ua/