Верховна Рада України погодилась на функціонування центрів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України, прийнявши відповідний законопроект в першому читанні. Передбачається, що відповідний документ діятиме з 1 січня 2016 до 1 січня 2018 року.
За погодження законопроекту №2567 “Про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України” проголосував 241 народний депутат.
Як відзначила Ека Згуладзе, презентуючи законопроект №2567, цей Закон діятиме лише 2 роки, а тоді депутати зможуть вирішити це питання і віддати відповідні повноження на місця.
Відповідно до проекту видами сервісних послуг є:
1) адміністративні послуги, а саме:
видача посвідчення водія транспортного засобу;
державна реєстрація транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію або його дубліката (у тому числі замість викраденого, втраченого або зіпсованого);
видача свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі;
видача свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів;
видача свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів;
2) інші послуги, а саме:
видача реєстраційного свідоцтва на зброю встановленого зразка або свідоцтва, що засвідчує списання зброї;
видача іноземцям реєстраційного талона на ввезення в Україну та вивезення з України мисливської чи спортивної вогнепальної зброї та боєприпасів (патронів);
нанесення ідентифікаційного номера на зброю;
проведення огляду технічного стану зброї;
допуск до іспиту на отримання посвідчення водія транспортного засобу;
видача номерних знаків з комбінацією латинських букв і цифр, визначеною Кабінетом Міністрів України, або індивідуальних (іменних) номерних знаків на транспортні засоби, а також відновлення втрачених або
пошкоджених номерних знаків;
визначення дозволеної максимальної маси (допустимої ваги) або (і) маси транспортного засобу без вантажу за наявності обставин, визначених Міністерством внутрішніх справ України;
огляд транспортного засобу на території структурної одиниці центру з надання сервісних послуг із (без) складенням відповідного акта;
огляд транспортного засобу за межами території структурної одиниці центру з надання сервісних послуг із (без) складенням
виготовлення та присвоєння наклейки з ідентифікаційним номером, присвоєння облікового номера на транспортний засіб;
нанесення VIN-коду на транспортний засіб;
видача довідки про право на здачу зброї в комісійному порядку;
видача довідки про правове становище зброї;
видача довідки про правове становище транспортного засобу;
видача довідки про видачу посвідчення водія транспортного засобу;
видача довідки про відсутність (наявність) судимості чи обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України;
видача довідки про оголошення в розшук безвісно відсутньої особи;
видача довідки про інформацію, що зберігається в базі даних Міністерства внутрішніх справ України, у порядку, визначеному законодавством України;
надання юридичним особам доступу до бази даних про втрачені паспорти та розшук осіб у порядку та випадках, визначених законом;
посвідчення апостилем або легалізація документа, виготовленого (виданого) центром з надання сервісних послуг, у порядку, установленому законодавством України;
переклад на іноземну мову документа, складеного українською мовою, що підлягає легалізації або посвідченню апостилем;
визначення ринкової вартості зброї, транспортних засобів.
Однак, попри те, що законопроект було доопрацьовано, Головне науково-експертне управління ВР висловило ряд зауважень, зокрема, щодо доцільності
виокремлення сервісних послуг, які по суті є адміністративними послугами, правового статусу центрів з надання сервісних послуг, тощо.
Джерело: http://zib.com.ua/