З 1 вересня місцевому самоврядуванню передаються повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції. Зокрема, на місця передають реєстрацію декларацій, контроль за будівництвом, вплив на містобудівну ситуацію та накладення штрафів.
Про це повідомив Міністр регіонального розвитку Геннадій Зубко. Так, як пояснили "ЗіБ" у Мінрегіоні, вчора Уряд затвердив низку нормативно-правових актів, розроблених Мінрегіоном з метою подальшоїімплементації норм прийнятого у квітні Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства». Зокрема, Уряд підтримав:
1) проект розпорядження КМУ «Про внесення змін у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. № 523», яким передбачено, що відповідні адмінпослуги ДАБІ надаватиме через центри адмінпослуг.
Адміністративні послуги будуть і надалі надаватися Держархбудінспекцією через центри надання адміністративних послуг, утворені при Київській міській держадміністрації, міських радах (їх виконавчих органах) населених пунктів, які є адміністративними центрами областей.
Нагадаємо, сьогодні територіальні органи ДАБІ функціонують на рівні області та надають відповідні послуги щодо реєстрації декларації про початок виконання підготовчих робіт, про початок виконання будівельних робіт, про готовність об’єкта до експлуатації у центрах надання адмінпослуг, що утворені при Київській міській держадміністрації, міських радах (їх виконавчих органах) населених пунктів, які є адміністративними центрами областей. Враховуючи, що делеговані функції місцеві органи зможуть надавати у центрах надання адмінпослуг, що розташовані у відповідному населеному пункту, зокрема і на рівні районного центру, слід виокремити органи ДАБІ, які не мають територіальних органів на рівні районів, зберігши за ними можливість надання відповідних послуг лише на рівні обласних центрів та у м.Києві.
2) проект постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері
містобудівної діяльності». Його метою єповне та унормоване приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність до вищезазначеного Закону.
Документом передбачено приведення у відповідність до вимог Закону:
- Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. № 244;
- Порядку віднесення об'єктів будівництва до IV і V категорій складності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 2011 р. № 557;
- Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 553;
- Порядку проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури та Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554.
3) проект постанови КМУ «Питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю». Його метою є здійснення заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
4) проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду», яким передбачається:
- створення належних умов для реалізації положень вищезазначеного Закону та запровадження державного нагляду за дотриманням вимог законодавства органами державного архітектурно-будівельного контролю.
- захист прав та інтересів суб’єктів господарювання від неправомірних дій органів державного архітектурно-будівельного нагляду.
- захист прав та інтересів громадян від неправомірних
дій органів державного архітектурно-будівельного нагляду.
Джерело: http://zib.com.ua/