21 вересня, набула чинності постанова Кабміну від 8 вересня 2016 року № 635, якою внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.
Постановою уточнено порядок обчислення сукупного доходу для призначення населенню житлових субсидій, а також механізм подачі заяви і декларації в електронній формі.
Зокрема, для осіб, які протягом року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, перебували на строковій військовій службі , середньомісячний сукупний дохід незалежно від отриманих (не отриманих) доходів визначається на рівні 1/2 розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.
Також встановлено, що якщо на момент звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером , який не має інших доходів, крім пенсії, в його середньомісячний сукупний дохід враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія. Таким чином, тепер непрацюючим пенсіонерам субсидія буде призначена виходячи тільки з розміру щомісячної пенсії, а не сукупного доходу за весь 2015 рік.
Крім того, згідно зі змінами до уваги береться в сукупному доході при призначенні субсидії вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів , засобів реабілітації, сум, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові у зв'язку з виконанням ним трудових обов'язків.
При призначенні субсидії в I кварталі в середньомісячний дохід буде враховуватися дохід від земельної частки (паю), нарахований один раз на рік в IV кварталі попереднього року, в середньомісячному розмірі на підставі відповідних довідок.
Новації стосуються також тих, хто досяг 18-річного віку за станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії. Якщо середньомісячний сукупний дохід такої людини менше прожиткового мінімуму, або доходи відсутні, але такий громадянин навчався на денній формі навчання в загальноосвітніх, професійно-технічних або вищих навчальних закладах, то для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні 1 прожиткового мінімуму.
Якщо середньомісячний сукупний дохід громадян менше прожиткового мінімуму, але такі громадяни протягом зазначеного періоду отримували будь-які соцвиплати (пенсію, стипендію, допомогу при народженні дитини і т.д.) або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку, то в розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такими особами доходів.
Якщо у громадянина відсутні доходи , для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні 2 розмірів прожиткового мінімуму. У той же час, в окремих випадках за рішенням районних виконавчих органів міських рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають в сім'ях, що опинилися в складних життєвих обставинах, в розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні 1 прожиткового мінімуму.
Також уточнено порядок автоматичного призначення субсидії громадянам на наступний період, а також дії особи в разі незгоди з рішенням про автоматичне призначення субсидії. Так, особа, яка не згодна з рішенням про проведення розрахунку субсидії на наступний період і має додаткові обставини, які безпосередньо впливають на визначення розміру сукупного доходу за попередній період, повідомляє про це в структурний підрозділ з питань соцзахисту і подає відповідні підтверджуючі документи для проведення перерахунку субсидії в межах терміну призначення.
Крім того, передбачаються можливість подачі заяви і декларації з використанням електронного підпису із застосуванням електронної системи ідентифікації, яка використовує базу клієнтських даних банків.
Джерело: ЮрЛіга