17 - 21 жовтня 2016 року на базі Одеського регіонального відділення Національної школи суддів України (НШСУ) у співпраці з українсько-канадським проектом «Освіта суддів – для економічного розвитку» відбулася апробацію І частини комплексної стандартизованої навчальної програми для суддів загальних судів, які мають не більше 5 років досвіду суддівської діяльності.
Участь у зазначеному заході взяли судді Скадовського районного суду Херсонської області Пухальський Сергій Валерійович та Шульга Ксенія Миколаївна.
Протягом тижня учасники підготовки в інтерактивному режимі пройшли тренінги за трьома темами: «Управління залою судового засідання», «Психологічна адаптація до суддівської діяльності» та «Управління часом у суддівській діяльності».
Захід відкривали, директор Одеського регіонального відділення Валерій Левенець, директор з юридичних та освітніх питань Національного суддівського інституту Канади Дональд Чіассон, директор навчального курсу «Управління залою судового засідання» – начальник відділу міжнародного співробітництва НШСУ Тетяна Пустовойтова, які відмітили новаторський характер підготовки, який ґрунтується не на передачі інформації від викладача до слухача через тематичні лекції, а на формуванні практичних суддівських навичок засобами тренінгу. Така методика підготовки суддів стає звичною у практиці Національної школи суддів України, керуючись положеннями Концепції національних стандартів суддівської освіти як при розробці навчальних курсів, так і при проведенні тренінгів.
Перші три дні підготовки на тематичному тренінгу «Управління залою судового засідання» були присвячені розгляду таких тем: організація та підготовка судового засідання, ведення судового процесу та особливості спілкування зі сторонами, особливості ведення судового процесу з використанням технічних засобів ЗМІ та учасниками процесу, проголошення судового рішення.
На четвертий день учасники підготовки взяли участь у тренінгу на тему: «Психологічна адаптація до суддівської діяльності», який мав наступні цілі: активізувати у слухачів спонукання до пізнання та ідентифікації себе суддями, розвинути навички саморегуляції емоційних станів, контролю та регуляції емоційних станів суб’єктів судової взаємодії, потребу в застосуванні засобів профілактики та протидії професійному вигоранню; усвідомлення необхідності професійно-особистісного самовдосконалення.
Завершилася програма підготовки тренінгом на тему: «Управління часом у суддівській діяльності». У рамках тренінгу учасники проаналізували системні наслідки для судді, що виникають у разі неправильного використання часу, та отримали навички ефективного тайм-менеджменту (вміння справлятися з поглиначами часу, говорити «НІ», використовувати режим «не турбувати» тощо), а також визначили, які завдання можна делегувати помічнику.