flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Огляд правових новин минулого тижня (з 30.07. по 05.08.)

07 серпня 2018, 09:15

Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.

 

  1. З 1 ЖОВТНЯ ОТРИМАТИ ГРОШІ ВІД ФОНДУ СОЦСТРАХУ МОЖНА БУДЕ ЗА ЕЛЕКТРОННОЮ ЗАЯВОЮ

Вирішено питання матзабезпечення застрахованих осіб у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності й окремих виплат постраждалим на виробництві

 Фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соцстраху здійснюється за такими напрямами:

матеріальне забезпечення у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, а саме:

- допомога з тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);

- допомога по вагітності та пологах;

- допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві);

виплати постраждалим на виробництві, а саме:

- допомога з тимчасової непрацездатності, що настала в результаті нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;

- виплата при тимчасовому переведенні постраждалого на легшу, нижчеоплачувану роботу;

- відшкодування вартості поховання постраждалого та пов'язаних з цим ритуальних послуг.

Це передбачено Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду від 19 липня 2018 року № 12.

На підставі рішення комісії із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник нараховує суми матеріального забезпечення й оформляє заяву-розрахунок, яка має бути передана до робочих органів виконавчої дирекції Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією такого рішення.

Передбачена можливість подання такої заяви-розрахунку в електронному вигляді. Обумовлено, що в разі подання документа в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису роздрукована заява-розрахунок разом з наданими застрахованими особами документами, на підставі яких призначалися окремі виплати і матеріальне забезпечення, зберігається у страхувальника.

Інформація, внесена страхувальником до заяви-розрахунку, має повністю відповідати документам, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей), і бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку. Відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник.

Постанова набирає чинності 1 жовтня 2018 року.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ183960-z-1-zhovtnya-otrymaty-hroshi-vid-fondu-sotsstrakhu-mozhna-bude-za-elektronnoyu-zayavoyu?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. З СЕРПНЯ ДИТИНУ МОЖНА БУДЕ САМОВІЛЬНО ВИВЕЗТИ НА МІСЯЦЬ ЗА КОРДОН

C 28 серпня можна буде на місяць вивезти дитину за кордон для лікування, навчання, участі в змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах і конкурсах, екологічних, технічних, художніх, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, для оздоровлення і відпочинку, у тому числі у складі організованої групи дітей, не отримуючи згоди того з батьків, який проживає окремо.

Це передбачено Законом № 2475 - VIII щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання, який набуде чинності 28 серпня 2018 року (за винятком ряду положень).

Законом передбачено, що той з батьків, з яким суд (або орган опіки або піклування) визначив місце проживання дитини (при цьому не повинна йти спір щодо побачень або усунення перешкод у вихованні) самостійно вирішує питання тимчасового виїзду дитини за межі України. Другому з батьків, який не ухиляється і належним чином виконує батьківські обов'язки (якщо відоме місце проживання) надсилають рекомендований лист з повідомленням про виїзд дитини, мету виїзду, державу слідування і час перебування закордоном.

Той з батьків, з яким проживає дитина, самостійно вирішує питання виїзду за кордон більш ніж на місяць з метою лікування, навчання, участі в дитячих змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах і конкурсах, екологічних, технічних, художніх, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, для оздоровлення і відпочинку, у тому числі у складі організованої групи дітей, у випадку:

1) заборгованості з аліментів за чотири місяці, підтвердженої довідкою ДВСчи приватного виконавця.

2) заборгованості з аліментів за три місяці, якщо аліменти сплачуються на утримання хворої дитини, дитини, яка отримала важкі травми, потребує трансплантації органу, паліативної допомоги, що підтверджується лікувально-консультативною комісією.

Той з бітьків, хто проживає окремо може вивезти дитину за кордон на підставі згоди другого з батьків - для цього слід надіслати рекомендований лист (з повідомленням про вручення) щодо наданням згоди на виїзд дитини за межі України. Якщо через 10 днів з моменту повідомлення про вручення листа нотаріально завірена згода на виїзд не надана, можна звернутися до суду із заявою про надання дозволу на виїзд дитини за кордон без згоди другого батька.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ183990-z-serpnya-dytynu-mozhna-bude-samovilno-vyvezty-na-misyats-za-kordon?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ОРГАНИ ОПІКИ РЕГУЛЯРНО КОНТРОЛЮВАТИМУТЬ ЦІЛЬОВЕ ВИКОРИСТАННЯ АЛІМЕНТІВ

Держава посилила контроль за цільовим використанням аліментів. Органи опіки і опікування проводитимуть регулярні інспекції, а порядок і періодичність таких інспекцій визначить Мінсоцполітики.

Відповідні норми містить Закон № 2475 - VIII щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання, який набуде чинності 28 серпня 2018 року (за винятком ряду положень).

Контроль за цільовим витрачанням аліментів проходитиме у формі інспекційних відвідувань одержувача аліментів.

Також за заявою платника аліментів, який не має заборгованості по їх сплаті, інспекційні відвідування проводитимуться позапланово, але не більше одного разу в три місяці.

Зараз такі перевірки здійснюються за заявою платника аліментів або за власною ініціативою органу опіки та опікування.

Крім того, посилюється відповідальність батьків за невиконання обов'язків по вихованню і забезпеченню необхідних умов для дітей. Зокрема, ухилення від обов'язків по забезпеченню необхідних умов життя, навчання і виховання неповнолітніх дітей - тягне за собою попередження або накладення штрафу від 50 до 100 НМДГ (від 850 до 1700 грн.), а за ті ж дії, вчинені повторно впродовж року, - від 100 до 300 НМДГ(від 1700 до 5100 грн.). Зараз за такі правопорушення передбачено штраф від 17 до 68 грн.

Нагадаємо, Законом про посилення відповідальності за несплату аліментів також встановлено механізм притягнення до юридичної відповідальності осіб за несплату аліментів та ухилення порушників від відбуття призначеного покарання. Також з серпня дитину можна буде самовільно вивезти на місяць за кордон

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ183992-orhany-opiky-rehulyarno-kontrolyuvatymut-tsilove-vykorystannya-alimentiv?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. АЛІМЕНТИ ПОЧНУТЬ ВИЗНАЧАТИ ВИХОДЯЧИ З ВИТРАТ БАТЬКІВ

Сімейний кодекс доповнений нормою, згідно з якою діти мають право навиділ в натурі майна, що знаходиться в спільній сумісній власності їх і батьків. У такому разі вважається, що частки кожного із співвласників в спільній сумісній власності рівні, якщо інше не встановлене домовленістю між ними, законом або судом. Якщо виділити в натурі частку із загального майна неможливо, діти мають право на отримання від інших співвласників грошової або іншої матеріальної компенсації вартості своєї долі.

Це передбачено Законом № 2475 - VIII щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання, який набуде чинності 28 серпня 2018 року (за винятком ряду положень).

Законом також встановлено, що визначаючи розмір аліментів суд повинен враховувати наявність у платника не лише рухомого, нерухомого майна і грошових коштів, але майна і майнових прав в цілому (у тому числі виняткових прав на результати інтелектуальної діяльності, корпоративних прав).

Мінімальний рекомендований розмір аліментів на одну дитину дорівнює прожитковому мінімуму для відповідного віку і може бути присуджений судом у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів.

При цьому суд не обмежується розміром доходу платника аліментів, якщо його витрати перевищують цей заробіток і він не підтвердив джерело походження коштів.

Розмір аліментів, визначений судом або за домовленістю між батьками в твердій грошовій сумі, щорічно підлягає індексації, якщо платник і одержувач аліментів не домовилися про інше. За заявою одержувача аліментів індексація може бути здійснена судом за інший період.

Діти звільняються судом від обов'язку утримувати батьків і обов'язку брати участь в додаткових витратах, якщо у матері або батька була заборгованість з аліментів за три роки, непогашена на момент ухвалення рішення про визначення розміру аліментів на батьків.

Нагадаємо, Закон посилює відповідальність за несплату аліментів; встановлює механізм покарання за несплату аліментів і ухилення порушників від стягнення; вводить контроль за цільовим використанням аліментів. Також зсерпня дитину можна буде вивезти на місяць за кордон без дозволу того з батьків, хто проживає окремо.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184002-alimenty-pochnut-vyznachaty-vykhodyachy-z-vytrat-batkiv?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ПРАЦІВНИКИ МАЮТЬ ЩОРІЧНО ПРОХОДИТИ ІНСТРУКТАЖ З ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

Працівники при прийнятті на роботу і за місцем роботи повинні будуть щорічно проходити інструктаж з питань цивільного захисту, пожежної безпеки та дій в надзвичайних ситуаціях.

Відповідні зміни до Порядку здійснення навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях внесені постановою Кабміну від 26 липня 2018 роки № 592 та діють з 31 липня.

У разі прийому на роботу, пов'язану з підвищеною пожежною небезпекою, працівники мають заздалегідь пройти спеціальне навчання (пожежно-технічний мінімум), а потім один раз в рік - перевірку знань.

Керівникам підприємств більше не потрібно проходити навчання з пожежної безпеки саме на територіальних курсах і в навчально-методичних центрах цивільного захисту і безпеки життєдіяльності або на інших підприємствах, що мають затверджені програми навчання з питань пожежної безпеки.

Навчання і перевірка знань з питань пожежної безпеки для посадових осіб проводитиметься до початку виконання ними своїх обов'язків та один раз на три роки.

Програми проведення інструктажів (вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий), програми навчання посадових осіб з питань пожежної безпеки та програми спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) затверджуються керівниками підприємств, установ та організацій.

Порядок затвердження таких програм, організації і контролю їх виконання визначається МВС.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184016-pratsivnyky-mayut-shchorichno-prokhodyty-instruktazh-z-pozhezhnoyi-bezpeky?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ЗА ПЕРЕВИЩЕННЯ СТРОКУ САМОСТІЙНОГО ВИВЕЗЕННЯ ДИТИНИ ЗА КОРДОН ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ШТРАФ

За умисне порушення місячного строку перебування дитини за межами України, у разі самостійного вивезення дитини за кордон тим з батьків, з яким рішенням суду визначено місце проживання цієї дитини, встановлено адміністративну відповідальність - штраф від 100 до 200 НМДГ (від 1700 до 3400 гривень).

Це передбачено Законом № 2475 - VIII щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання, який набуде чинності 28 серпня 2018 року (за винятком ряду положень).

Крім того, у разі накладення на одного з батьків такого адміністративного стягнення, йому тимчасово обмежується право на виїзд з України з дитиною строком на один рік. Крім випадку, коли є нотаріально посвідчена згода на виїзд дитини другого батька.

Нагадаємо, з 28 серпня можна буде на місяць вивезти дитину за кордон для лікування, навчання, участі в змаганнях, фестивалях, наукових виставках, учнівських олімпіадах і конкурсах, екологічних, технічних, художніх, туристичних, дослідницьких, спортивних заходах, оздоровлення і відпочинку, у тому числі у складі організованої групи дітей, не отримуючи згоди того з батьків, який проживає окремо. Досить проінформувати про це другого з батьків рекомендованим листом, якщо відоме його місце проживання.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184032-za-perevyshchennya-stroku-samostiynoho-vyvezennya-dytyny-za-kordon-peredbachenyy-shtraf?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. НАБУВ ЧИННОСТІ ПРОТОКОЛ 16 ДО КОНВЕНЦІЇ

Сьогодні, 1 серпня набув чинності Протокол № 16 до Європейської конвенції про права людини, який ратифікували 10 держав: Албанія, Вірменія, Естонія, Фінляндія, Франція (стала 10-ою країною)Грузія, Литва, Сан-Маріно, Словенія і Україна.

Протокол № 16 дозволяє вищим судам держав-членів Ради Європи звертатися в ЄСПЛ з проханням дати консультативні висновки з принципових питань, що стосуються тлумачення або застосування прав і свобод, визначених Конвенцією і протоколами, в контексті справи, що очікує розгляду в національних судах. Консультативні висновки, що надаються Великою Палатою не є обов'язкови. ЄСПЛ має право відмовити в наданні висновку.

Протокол підписали, але не ратифікували ще 10 країн: Андорра, Боснія і Герцеговина, Греція, Італія, Республіка Молдова, Нідерланди, Норвегія, Румунія, Словаччина і Туреччина.

Нагадаємо, Україна ратифікувала Протоколи № 15 і № 16 до Конвенції про захист прав людини і основних свобод 5 жовтня 2017 року. Таким чином, Верховний Суд може звернутися в ЄСПЛ щодо надання консультативного висновку, але виключно у справах, що знаходиться в його провадженніі. При зверненні необхідно надати відповідну правову і фактологічну інформацію про справу, яка знаходиться на розгляді.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184053-nabuv-chynnosti-protokol-16-do-konventsiyi?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ПОШУКОМ ОСІБ, ЗНИКЛИХ БЕЗВІСТИ У ЗБРОЙНОМУ КОНФЛІКТІ, ЗАЙМЕТЬСЯ СПЕЦІАЛЬНА КОМІСІЯ

Сьогодні, 2 серпня, набрав чинності Закон «Про правовий статус осіб, зниклих безвісти» від 12 липня 2018 року № 2505-VIII, який було опубліковано в газеті «Голос України» № 140-141 учора. Закон визначає правовий статус осіб, зниклих безвісти, і забезпечує правове регулювання відносин, пов'язаних із встановленням та обліком, розшуком і соціальним захистом таких осіб та їхніх родичів.

Закон поширюється на суспільні правовідносини, пов'язані з набуттям правового статусу осіб, зниклих безвісти в умовах збройного конфлікту, у зв'язку з воєнними діями, заворушеннями всередині держави, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру, іншими подіями, що можуть спричинити масову загибель людей, а також осіб, зниклих безвісти за будь-яких інших обставин.

Документом уводиться в законодавство поняття «особа, зникла безвісти»у контексті міжнародного гуманітарного права.

Особа набуває статусу зниклої безвісти з моменту подання заявником заявипро факт зникнення особи безвісти та її розшук або за рішенням суду. Заяву може подати родич такої особи, представник військового формування, орган державної влади, орган місцевого самоврядування, об'єднання громадян або будь-яка інша особа, якій стало відомо про зникнення.

Також Закон закріплює право людей знати про долю своїх зниклих родичів, визначає процедуру розшуку осіб, зниклих безвісти. З метою розшуку осіб, зниклих безвісти у зв'язку зі збройним конфліктом, буде створено Комісію з питань осіб, зниклих безвісти, - орган, що відповідає за з'ясування долі та місцезнаходження таких осіб.

Комісія є держателем Єдиного реєстру даних про осіб, зниклих безвісти за особливих обставин. До Реєстру планується внести інформацію, необхідну для розшуку таких осіб, яка збиратиметься з метою встановлення їх місцезнаходження та ідентифікації невпізнаних останків. До складу Комісії увійдуть представники центральних органів виконавчої влади, Нацполіції, Генпрокуратури, СБУ, Омбудсмена, Міноборони, Комітету ВР з питань захисту прав людини, міжнародного Комітету Червоного Хреста, національних і міжнародних розшукових організацій.

Комісія співпрацюватиме з усіма органами державної влади, міжнародними і громадськими організаціями, що займаються питаннями осіб, зниклих безвісти.

Крім того, КК доповнено статтею 146-1 «Насильницьке зникнення», згідно з якою арешт, затримання, викрадення або позбавлення волі людини у будь-якій іншій формі, вчинене представником держави, у тому числі іноземно, з подальшою відмовою визнати факт такого арешту, затримання, викрадення або позбавлення волі людини у будь-якій іншій формі або приховуванням даних про долю такої людини або місце перебування - караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184043-poshukom-osib-znyklykh-bezvisty-u-zbroynomu-konflikti-zaymetsya-spetsialna-komisiya?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ПОЗОВ ПРО ВИСЕЛЕННЯ ІЗ СЛУЖБОВОГО ЖИТЛА НЕ ОБМЕЖЕНИЙ ПОЗОВНОЮ ДАВНІСТЮ

Велика Палата Верховного Суду відступила від правової позиції Верховного Суду України про те, що загальна позовна давність має застосовуватися в спорах про виселення зі службового приміщення: з службового житла не можна виселити, якщо після звільнення пройшло 3 роки.

У постанові у справі № 653/1096/16-ц викладені наступні висновки про правильне застосування норм права:

Робітники і службовці, що припинили трудові відносини з підприємством, установою, організацією, підлягають виселенню із службового житла з усіма особами, які з ними проживають, без надання іншого житла. Навіть якщо власник службового житла не висловив вимогу звільнити це житло, проживання у ньому після припинення трудових правовідносин з роботодавцем не свідчить про законність його використання особою, якій воно було надане на час існування вказаних правовідносин.

Допоки особа є власником нерухомого майна, вона не може бути обмежена у праві звернутися до суду з позовом про усунення перешкод у здійсненні права користування та розпорядження цим майном, зокрема і шляхом виселення. А тому негаторний позов може бути пред'явлений упродовж всього часу тривання відповідного правопорушення.

При цьому Виселення особи з житла без надання іншого житлового приміщення можливе за умов, що таке втручання у право особи на повагу до житла передбачене законом, переслідує легітимну мету, визначену у пункті 2 статті 8 Конвенції, та є необхідним у демократичному суспільстві. Відповідність останньому критерію визначається з урахуванням того, чи існує нагальна суспільна необхідність для застосування такого обмеження права на повагу до житла та чи буде втручання у це право пропорційним переслідуваній легітимній меті.

Зазначимо, в справі, яка переглядається, суд встановив, що відсутність в Державному реєстрі прав на нерухоме майно запису про позивача як власника службової квартири є наслідком зміни законодавства і того, що позивач не привів документи, що встановлювали право на цю квартиру, у відповідність до цих змін. Відповідач же вважає, що відсутність у позивача документів, що засвідчують право власності на спірну квартиру, свідчить про безпідставність заявлених позовних вимог. Тому важливо, щоб в реєстрі були дані про право власності. У такому разі легко відстежувати реєстраційні дії відносно своєї нерухомості, зокрема за допомогою сервісу SMS- маяк.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ182661-pozov-pro-vyselennya-iz-sluzhbovoho-zhytla-ne-obmezhenyy-pozovnoyu-davnistyu?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ПРИКОРДОННИКИ МОЖУТЬ ЗАТРИМАТИ ПІДОЗРЮВАНИХ У КОРУПЦІЇ БЕЗ УХВАЛИ СУДУ

Прикордонники можуть затримувати підозрюваних у вчиненні злочину, за який передбачене позбавлення волі, без ухвали суду також і якщо є підстави вважати, що можлива втеча є метою ухилення від кримінальної відповідальності підозрюваного у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого корупційного злочину, віднесеного до підслідності НАБУ.

Такі дії віднині є підставою для затримання згідно з наказом МВС від 10 травня 2018 року № 386, який набере чинності з дня офіційного опублікування.

Особливості порядку затримання державних, приватних виконавців, суддів, народних депутатів і неповнолітніх визначаються КПК. Особа вважається затриманою з моменту, коли вона силою або через підкорення наказу змушена залишатися поряд з уповноваженою службовою особою чи в приміщенні, визначеному останнім.

Протокол про затримання підозрюваного у вчиненні злочину без ухвали слідчого судді або суду згідно з вимогами КПК складає уповноважений протягом однієї години з моменту доставлення підозрюваного до найближчого підрозділу органу Держприкордонслужби.

Одна з копій протоколу про затримання підозрюваного у вчиненні злочину без ухвали слідчого судді або суду негайно після складання під підпис вручається затриманому, а інша - направляється прокуророві.

Уповноважений, який здійснив затримання, зобов'язаний надати затриманій особі можливість негайно повідомити про своє затримання і місцеперебування близьких родичів, членів сім'ї або інших осіб на вибір затриманого.

Обшук проводиться в окремому приміщенні особами однієї статі із затриманим у присутності не менше двох понятих тієї самої статі.

Забороняється проводити обшук з приниженням людської гідності.

Уповноважений зобов'язаний негайно після складання протоколу про затримання підозрюваного у вчиненні злочину без ухвали слідчого судді або суду доправити затриманого до найближчого підрозділу органу досудового розслідування, у якому негайно реєструються дата, точний час (години та хвилини) доставлення затриманого й інші відомості.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184064-prykordonnyky-mozhut-zatrymaty-pidozryuvanykh-u-koruptsiyi-bez-ukhvaly-sudu?role=URIST&type=ep#!liga

 

  1. ЯКІ МЕДИЧНІ ПОСЛУГИ ПОВНІСТЮ ОПЛАЧУЄ ДЕРЖАВА?

У липні розпочинається важливий етап трансформації системи охорони здоров'я. Перші комунальні та приватні медзаклади, які підписали договори з НСЗУ, почнуть отримувати фінансування за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». Водночас із 1 липня 2018 року починає діяти новий список послуг первинної медичної допомоги - обов'язковий для виконання всіма закладами первинної медичної допомоги, незалежно від моделі фінансування (наказ МОЗ «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги» від 19 березня 2018 року № 504).

Усі послуги, які надає лікар первинної медичної допомоги, на 100 % гарантовано є безкоштовними та оплачуються з державного бюджету. Зокрема, до гарантованого пакета послуг первинної медичної допомоги входять такі аналізи:

загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;

загальний аналіз сечі;

глюкоза крові;

загальний холестерин;

швидкий тест на вагітність;

швидкий тест на тропоніни (для експрес-діагностики гострого інфаркту міокарда);

швидкі тести на ВІЛ, вірусні гепатити.

Також лікар первинної медичної допомоги за необхідності вимірює артеріальний тиск і робить електрокардіограму.

Інші дослідження та аналізи за необхідності виконуються за направленням вашого лікаря в поліклініках або лікарнях.

Такі дослідження можна пройти за призначенням вашого лікаря - сімейного лікаря, терапевта чи педіатра у закладі охорони здоров'я, де він веде прийом.

Що робити, якщо у закладі не надають таких послуг або вимагають за них гроші:

- Дізнайтеся, чи ваш заклад первинної медичної допомоги уже працює з Національною службою здоров'я, на офіційному сайті Служби:

- Якщо медзаклад має договір з НСЗУ, звертайтеся зі скаргою на Урядову гарячу лінію - 15-45. З осені у Нацслужби здоров'я запрацює власний контактний центр, куди можна буде звернутися.

- Якщо ваш заклад ще не підписав договір із НСЗУ, зверніться зі скаргою до головного лікаря та/або до місцевого департаменту чи відділу охорони здоров'я.

Нагадаємо, раніше вже відповідним наказом МОЗ було врегульованороботу терапевтів, педіатрів і сімейних лікарів, і копії документів для підписання декларації з лікарем більше не потрібні. Зазначені заходи вживаються як один із етапів впровадження медичної реформи, яку було прийнято нещодавно.

Джерело: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ184091-yaki-medychni-posluhy-povnistyu-oplachuye-derzhava?role=URIST&type=ep#!liga