Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
18.09.2018 р. Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування» №8490 від 18.06.2018р.
Вказаним законом передбачається внесення змін до ст. ст. 220, 284, 303, 307, 309 КПК України в частині надання іншій особі, права чи законні інтереси якої обмежуються під час досудового розслідування, або її представнику права заявляти клопотання слідчому, прокурору про закриття кримінального провадження, якщо існує нескасована постанова слідчого, прокурора про закриття кримінального провадження з підстав, передбачених пп.1, 2, 4, 9 ч.1 ст. 284 КПК, а в разі відмови у задоволенні клопотання звернутися зі скаргою до слідчого судді.
При цьому передбачено, що ухвала слідчого судді про відмову у задоволенні відповідної скарги може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Крім того, передбачено внесення змін до ст.130 КПК, ст. 1191 Цивільного кодексу України, окремих положень Закону України «Про порядок відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, органів досудового розслідування, прокуратури і суду» щодо закріплення можливості держави, у випадку відшкодування шкоди, завданої слідчим, прокурором, за рахунок Державного бюджету, застосовувати право зворотної вимоги до винних осіб у разі встановлення в їх діях складу не лише кримінального правопорушення, а й за наявності ознак дисциплінарного проступку за результатами службового розслідування, проведеного на підставі рішення суду, яким задоволено скаргу на рішення, дії чи бездіяльність органу досудового розслідування.
Джерело: https://ksa.court.gov.ua/sud2190/press_centr/news/558880/
Співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створені ОСББ і не прийнято рішення про форму управління можуть звернутися до організатора конкурсу (виконавчий орган місцевої ради) з проханням призначити управителя. Організатор оголошує і проводить такий конкурс у тримісячний строк з дня отримання протоколу зборів.
Відповідні зміни до Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затверджені наказом Мінрегіону від 13 серпня 2018 року № 211, який набуде чинності з дня офіційного опублікування.
Якщо об'єктом конкурсу є багатоквартирний будинок, співвласники якого звернулися до організатора з проханням призначити управителя, до складу конкурсної комісії входять уповноважені особи співвласників цього будинку. Вони можуть залучатися до складу конкурсної комісії протягом усього часу її роботи, але не пізніше дня оголошення переможця конкурсу.
Перелік інформації, яку містить конкурсна документація, доповнено методикою оцінки конкурсних пропозицій та проектом договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.
Учасники конкурсу мають також представити організатору документи, які підтверджують наявність у штаті щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії "менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)" (для управителя - юридичної особи), або документи, що підтверджують проходження професійної атестації або наявність у штаті за трудовим договором щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії "менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)" (для управителя - фізичної особи - підприємця) (з 01 січня 2019 року).
Оцінка конкурсних пропозицій здійснюється за бальною системою, що визначається організатором конкурсу, з урахуванням такого розподілу балів:
- ціна послуги - до 35 балів;
- рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів;
- наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців), - до 15 балів;
- фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів;
- наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів.
За додаткові документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо), можуть додатково нараховуватися до 5 балів.
Основним критерієм під час оцінювання є найнижча ціна послуги, що становить 35 балів.
У випадку якщо об'єкт конкурсу складається з групи будинків, оцінка конкурсних пропозицій за критерієм "ціна послуги" здійснюється шляхом визначення середнього математичного значення кількості балів, визначених окремо по кожному будинку. При цьому максимальна кількість балів при оцінці по кожному будинку не може перевищувати 35 балів.
Нагадаємо, правила управління багатоквартирним будинком набули чинності 13 вересня
Мін'юст на технічному рівні запровадив механізм, який не дозволяє реєстратору вчиняти реєстраційні дії за межами своєї області і таким чином порушувати закон.
До Антирейдерської комісії Мін'юсту надходить багато скарг, коли в порушення вимог закону реєстратори вчиняють реєстраційні дії поза межами своєї юрисдикції, тобто поза межами області.
На такі дії Мін'юст реагував шляхом відключення реєстраторам доступу до реєстрів, але ці заходи мали незначний ефект, оскільки недобросовісні реєстратори все одно продовжували порушувати цю норму закону.
Тому було вирішено використати принцип, коли система просто фізично не дозволить людині зробити навмисну чи ненавмисну помилку. Тобто тепер реєстратор на технічному рівні не зможе здійснити реєстраційну дію не в своїй області, бо, якщо він спробує це зробити, на екрані з'явиться напис «технічна помилка» і натиснути кнопку буде неможливо.
На черзі заплановано автообмін даними між реєстрами Мін'юсту та Єдиним реєстром судових рішень для того, щоб унеможливити реєстрацію на основі підроблених рішень судів.
Нагадуємо вам, що відстежувати реєстраційні дії щодо свого майна можна, зареєструвавшись на сервісі SMS-Маяк.
Штраф за порушення правил користування ременями безпеки або мотошоломами може збільшитися з трьох до п'ятдесяти НМДГ (від 51 до 850 грн.).
Відповідні зміни до ст. 121 КпАП запропоновані законопроектом № 8492, який прийнято Верховною Радою за основу на вечірньому засіданні 18 вересня.
Таке збільшення пов'язане зі значною громадською небезпекою і масовим невикористанням ременів безпеки і мотошоломів водіями та пасажирами.
Уряд суттєво скоротив перелік документів і вимог до потенційних отримувачів фінансової підтримки - фермерів, а також розширив преференції для фермерів та кооперативів.
Зазначені зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки розвитку фермерських господарств, було прийнято на засіданні 19 вересня.
Прийнятою постановою значно спрощено доступ до фінансових ресурсів для фермерських господарств (ФГ) і кооперативів для зростання їх кількості та розвитку сільськогосподарської діяльності.
Зокрема, змінами передбачено:
- надавати часткову компенсацію членам ФГ відповідно до сплаченого ЄСВ;
- надавати фінансову підтримку новостворених ФГ у період їх становлення з розрахунку на 1 га;
- розширити перелік банків, через які можна подавати документи на отримання фінансової підтримки;
- розширити напрями діяльності кооперативів, зокрема, до молочарських та ягідних додати овочеві кооперативи та із заготівлі і переробки дикорослих ягід, грибів і рослин.