Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду нагадав, що згідно з практикою ЄСПЛ неможливість для заявника добитися виконання судового рішення, ухваленого на його користь, є втручанням в право на мирне володіння майном, гарантоване статтею 1 Протоколу № 1.
Постановою від 19 вересня 2018 року у справі № 350/1325/17-ц залишено в силі рішення першої інстанції, згідно з яким держвиконавець зобов'язаний невідкладно провести виконавчі дії відповідно до вимог Закону "Про виконавче провадження" щодо примусового виконання виконавчокого листа, виданого ще в липні 2006 року.
Суд першої інстанції встановив, що держвиконавець виявив бездіяльність: не здійснив розшук майна боржника, на яке може бути обернене стягнення, не провів належним чином перевірку майнового стану боржника.
Згідно з частиною восьмою статті 48 Закону "Про виконавче провадження" виконавець проводить перевірку майнового стану боржника у 10-денний строк з дня відкриття виконавчого провадження. У подальшому така перевірка проводиться виконавцем не рідше ніж один раз на два тижні - щодо виявлення рахунків боржника, не рідше ніж один раз на три місяці - щодо виявлення нерухомого та рухомого майна боржника та його майнових прав, отримання інформації про доходи боржника.
Виконання судового рішення є також сферою регулювання статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, так як виконання судових рішень у цивільних справах є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції. статтею 6 Конвенції.
2.РАДА ЗМІНИЛА ПОРЯДОК ДОВЕДЕННЯ ДО ВІДОМА НАСЕЛЕННЯ ЗАКОНІВ
Народні депутати підтримали новий порядок доведення до відома населення прийнятих нормативно-правових актів, з чим згідно з Конституцією пов'язано їх вступ в силу.
Відповідний Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення офіційного опублікування законів України та інших нормативно-правових актів» (проект № 6518) прийнятий на засіданні Верховної Ради 2 жовтня.
Документом встановлено, що доведення до відома населення законів України та інших нормативно-правових актів здійснюється шляхом їх :
1) офіційного оприлюднення (опублікування) відповідно до закону державними друкованими засобами масової інформації та офіційними друкованими виданнями (офіційними виданнями);
2) висвітлення аудіовізуальними засобами масової інформації;
3) розміщення на офіційних веб-сайтах органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
4) розміщення в інший спосіб, визначений законом.
Зміни передбачені у зв'язку з роздержавленням газет "Голос України" і "Урядовий кур'єр" без права їх перетворення в офіційні друкарські видання. Тому і пропонується не поширювати дію Закону "Про реформування державних і комунальних друкарських засобів масової інформації" на ці газети.
Також передбачено, що публікація законів і інших актів Верховної Ради України в газеті "Голос України" і далі вважатиметься офіційним оприлюдненням (опублікуванням), а офіційне опублікування постанови Кабінету Міністрів здійснюватиметься в газеті "Урядовый кур'єр".
Крім того, передбачено, що при виявленні невідповідності опублікованого закону робляться поправки в офіційній електронній версії тексту акту у базі даних "Законодавство України" на офіційному веб-сайті Верховної Ради.
Найменування та символіку Нацполіції матимуть право використовувати тільки представники цього державного органу, а не будь-які громадські організації чи фізособи.
Відповідний Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання найменування та ознак належності до Національної поліції України» (проект № 7474) прийнято на вечірньому засіданні Верховної Ради 2 жовтня 2018 року.
Законом внесено зміну до статті 1 Закону «Про Національну поліцію», у якій визначено найменування Нацполіції.
Також вирішено доповнити Закон «Про Національну поліцію» статтею 5-1 «Використання найменування та ознак належності до Національної поліції України», якою визначено ознаки належності до Нацполіції та порядок використання найменування та ознак належності до цього держоргану.
Прийнятим Законом запроваджується адмінвідповідальність за незаконне використання найменування та ознак належності до Нацполіції, доповнюється глава 15 (Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління) КУпАП новою статтею 184-3 (Незаконне використання найменування та ознак належності до Національної поліції України).
Велика Палата Верховного Суду 19 вересня, розглянувши справу № 806/3265/17 (Пз/9901/2/18), зобов'язала міграційну службу оформити і видати паспорт громадянина України у формі книжечки відповідно до Положенням про паспорт громадянина України. При цьому БП зазначила, що відмова видати паспорт у формі книжечки відповідала Закону про єдиний державний демографічний реєстр. В цьому випадку суд зробив висновок, що законодавець, змінивши Закон, не дотримав вимог, за якими такі зміни повинні бути зрозумілими і виконуваними, не мати подвійного тлумачення, не звужувати права громадян у спосіб, не передбачений Конституцією України та не допускати жодної дискримінації у залежності від часу виникнення правовідносин з отриманням паспорта громадянина України.
Повний текст постанови доступний в системі аналізу судових рішень Verdictum - вже можна ознайомитися з аргументами Великої Палати.
Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що позбавлення особи можливості отримання паспорта у традиційній формі - у вигляді книжечки, і спричинені цим побоювання окремої суспільної групи, що отримання паспорта у вигляді ID-картки може спричинити шкоду приватному життю, становить втручання держави, яке не було необхідним у демократичному суспільстві, і воно є непропорційним цілям, які мали б бути досягнуті без покладення на особу такого особистого надмірного тягаря.
До того ж, будь-яке обмеження прав і свобод особи повинно бути чітким та законодавчо визначеним, однак у даному випадку таке обмеження, як неможливість отримання паспорта у формі книжечки, законодавством не передбачено.
Рада схвалила продовження дії особливого порядку місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, який було введено ще у жовтні 2014 року Законом № 1680 - VII. Законом передбачено, що особливий порядок набуде чинності виключно після виведення з території України усіх незаконних озброєних формувань, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців і з дня отримання повноважень органами місцевого самоврядування, обраними на позачергових виборах, проведених відповідно до Конституції України.
Відповідний Закон "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей" (проект № 9153) прийнято на засіданні ВР 4 жовтня.
Метою Закону є продовження до 31 грудня 2019 року особливого порядку місцевого самоврядування в ОРДЛО з урахуванням положень Закону "Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької і Луганської областей".
C 2019 року внутрішнє споживання необроблених лісоматеріалів обмежать до 25 млн. кубічних метрів на рік, а також посилять відповідальність за незаконне вирубування лісу з подальшим його експортом поза митним контролем (контрабанда).
Відповідний Закон "Про внесення змін до деяких законів України відносно збереження українських лісів і запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів" підписано Президентом України та набуде чинності з 1 січня 2019 року
Законом збільшено у декілька разів адмінштрафи за незаконне вирубування, пошкодження та знищення лісових культур і молодняка. Зокрема, для громадян штрафи встановлені в розмірі від 255 до 510 грн, а для посадовців від 1275 до 2550 грн., а за повторне порушення штрафи виростуть ще удвічі.
Також вводиться кримынальнп відповідальність за контрабанду лісоматеріалів або пиломатеріалів цінних і рідкісних порід дерев, а також лісоматеріалів необроблених у виді позбавлення волі на строк від 3 до 5 років. За ті ж дії, вчинені повторно або за попередньою змовою, або у великому розмірі, - від 5 до 10 років, а за ті ж дії, вчинені організованою групою або в особливо великому розмірі, - від 10 до 12 років.
Нагадаємо, законопроект було прийнято 3 липня в цілому як Закон, але Президент Петро Порошенко його ветував у зв'язку з невідповідністю деяких його положень Угоді про асоціацію з ЄС. У пропозиціях Президента відзначається, що передбачена Законом тимчасова (на 8 років) заборона вивезення паливної деревини не може бути підтримана, оскільки вона не відповідає міжнародним зобов'язанням України. 6 вересня Рада підтрималазаконопроект з урахуванням правок Президента та прийняла його в цілому як Закон.
Відповідно до статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" рішенням зборів суддів Херсонського апеляційного суду від 02.10.2018 року №1 днем початку роботи Херсонського апеляційного суду визначено 3 жовтня 2018 року.
Відповідне повідомлення голови новоутвореного суду опубліковано в газеті "Голос України" № 185 (6940) від 03.10.2018 року.
Згідно з ч.6 ст. 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" Апеляційний суд Херсонської області припиняє здійснення правосуддя з дня опублікування в газеті "Голос України" повідомлення голови новоутвореного суду про початок роботи новоутвореного суду.
Звертаємо увагу, що всі нерозглянуті апеляційні скарги, заяви, клопотання, подані до Апеляційного суду Херсонської області передаються до новоутвореного Херсонського апеляційного суду.
Про дату та час розгляду апеляційних скарг учасники проваджень будуть повідомлятися відповідно до норм діючого процесуального законодавства.
Також слідкуйте за новинами на офіційному сайті суду.
Джерело: https://ksa.court.gov.ua/sud2190/press_centr/news/568132/
До початку роботи новостворених апеляційних судів, ДСА України затвердила Класифікатор судів, яким запроваджено новий формат кодів судів.
Тепер код суду міститиме літерні та цифрові символи, що в подальшому, із запровадженням ЄСІТС (Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система), дозволятиме генерувати єдиний унікальний номер судової справита номер судового рішення за правилами формування Європейського ідентифікатору судової справи (European Case Low Identifier - ECLI).
Класифікатор, затверджений наказом ДСА від 28 вересня № 484, реалізують в автоматизованій системі документообігу суду.
Нагадаємо, в системі аналізу судових рішень Verdictum реалізовано механізм зручного пошуку не тільки за номером справи або судового рішення, але й за іншими параметрами. Дізнайтесь більше, зареєструвавшись в системі.
Кабмін у межах політики безпеки дорожнього руху відновлює контроль швидкості спецзасобами і силами Нацполіції. З 8 жовтня в місцях концентрації ДТП і на аварійно небезпечних ділянках доріг міжнародного значення патрульні поліцейські почнуть використовувати засоби для контролю за дотриманням водіями встановлених швидкісних режимів - портативні пристрої вимірювання швидкості TruCAM.
У місцях фіксації порушень швидкісного режиму також будуть обов'язково знаходитися службові транспортні засоби з увімкненням маячків синього кольору.
Інформацію щодо ділянок доріг, де зареєстровано найбільшу кількість ДТП у зв'язку з перевищенням водіями швидкості руху, і місць використання приладів TruCAM буде висвітлено на офіційних сайтах Нацполіції та Департаменту патрульної поліції, а також на офіційних сторінках Facebook.
Патрульна поліція спільно з Укравтодором позначать місця, у яких здійснюватиметься такий контроль, відповідними дорожніми знаками, що повідомляють про фотовідеофіксування порушень.
Протягом першого тижня патрульна поліція використовувати TruCAM у пілотному режимі з метою профілактики, щоб водії звикли до нововведення.
Також служба моніторингу Департаменту патрульної поліції контролюватиме кількість адмінматеріалів, що складаються, і кількість збережених відео.
Портативний пристрій вимірювання швидкості транспортних засобів TruCAM виробництва США містить алгоритм шифрування AES, що унеможливлює втручання в роботу системи та будь-яке коригування даних. Він отримав експертний висновок Адміністрації Держспецзв'язку, який дійсний до 2021 року.
TruCAM має лазерне наведення, що дозволяє вимірювати швидкість на відстані до 1200 метрів, працює до 15 годин без підзарядки. Має карту пам'яті на 16 тис. відеороликів чи 40 тис. фото. Робить до 3 фотокадрів на секунду. Має два режими: автоматичний і ручний. Крім того, обладнаний GPS-датчиком.