Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
Судовий збір прив'язаний до прожиткового мінімуму, який з 1 січня становить 1921 грн
З 1 січня 2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1921 грн. Відповідно, підвищено ставки судового збору, який до нього прив'язаний. При цьому зменшена максимальна межа ставки збору за подачу суб'єктом владних повноважень і юрособою до адміністративного суду позову майнового характеру: не більше 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (а не 350 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, як було раніше).
Встановлені ставки судового збору на 2019 рік можна переглянути за посиланням: https://ligazakon.net/lawnews/doc/NZ187033-sudovyy-zbir-pidvyshcheno-stavky-2019?role=URIST&type=ep#!liga
Нагадуємо, що на веб-сторінці суду можна розрахувати, а також сплатити судовий збір у розділі «Громадянам» - Судовий збір або за посиланням.
Верховний Суд у складі судді Касаційного цивільного суду Сергія Хопти при розгляді касаційної скарги зазначив, що строк на касаційне оскарження не може бути поновлений з підстав неотримання повного тексту постановисуду апеляційної інстанції.
В ухвалі від 4 грудня за справою № 761/34973/17 зазначено, що неотримання повного тексту рішення не є поважною підставою для поновлення пропущеного процесуального строку, оскільки заявник має вільний та безоплатний доступ до Єдиного державного реєстру судових рішень, а безпідставне поновлення строку на оскарження судового рішення, що набрало законної сили, є порушенням вимог статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Суд зазначив, що заявнику слід звернутись до суду касаційної інстанції з клопотанням про поновлення строку касаційного оскарження, у якому навести поважні підстави для поновлення такого строку та надати докази для їх підтвердження.
Відтепер банки та інші фінансові установи мають проводити операції з обміну валют за спрощеним порядком: одна квитанція та без підпису клієнта.
З нового року набули чинності зміни до Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, внесені постановою Правління НБУ від 07.06.2018 № 63, в частині застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Фінансові установи, що здійснюють обмін валют, були зобов’язані оформлювати два паперові примірника квитанції та два паперових розрахункових документа, що друкується реєстратором розрахункових операцій (РРО). З нового року вони мають оформлювати для клієнтів валютно-обмінні операції тільки одним документом – документом, який друкується РРО. Відповідно, вони вже не повинні видавати клієнтам квитанцію про здійснення валютно-обмінної операції.
Також банки, і фінансові установи не мають вимагати підпис клієнта на квитанції або документі РРО, якщо сума валютно-обмінної операції менша ніж 150 тис. грн.
Для впровадження нових вимог, що стосуються застосування РРО під час проведення обміну валют через платіжні пристрої та оформлення відповідних розрахункових документів РРО, квитанцій та чеків банкомата, фінансовим установам надавався шестимісячний перехідний період.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/135900-obmin_valyut_v_ukraini_teper_zdiysnyuetsya_po-novomu_postano.html
1 січня 2019 року розпочався черговий етап подання особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічних декларацій за 2018 рік.
Про це повідомили в прес-службі НАЗК.
Відповідно до статті 45 закону України «Про запобігання корупції» державні службовці, інші суб'єкти декларування, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Нагадаємо, що 7 листопада 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. Тому Національне агентство рекомендує враховувати це при отриманні кваліфікованого електронного підпису.
Від подання електронних декларацій звільнені ветерани війни, учасники АТО, посадові особи закладів сфер охорони здоров’я, освіти, культури, мобілізовані працівники, призвані офіцери та контрактники.
Однак зобов’язані декларувати свої доходи і майно військовослужбовці, які проходять військову службу у військових комісаріатах.
З числа посадових осіб бюджетних установ зобов’язані подавати е-декларацію керівники:
закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського рівня; вишів; науково-дослідних інститутів та інших наукових установ.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/135896-v_nazk_nadali_rozyasnennya_schodo_novogo_etapu_e-deklaruvann.html