Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
Оприлюднено черговий - п'ятий дайджест судової практики Великої Палати Верховного Суду, який вмістив рішення, внесені до ЄДРСР за період з 03.12.2018 по 31.12.2018.
Висновки про застосування норм права стосуються:
- визначення обсягу повноважень громадських організацій щодо вчинення дій, спрямованих на забезпечення дотримання екологічного законодавства;
- спорів, які виникають на етапі виконавчого провадження (оскарження рішень про стягнення виконавчого збору, обов'язковість передачі приватним виконавцем виконавчого провадження державному виконавцю);
- юрисдикції різних спорів за участю Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;
- спорів у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно;
- наслідків злочину, передбаченого ст. 365 Кримінального кодексу (перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу).
Також у цей період Велика Палата відступила від правових позиційВерховного Суду України стосовно:
- розірвання сторонами договору, виконаного повністю або частково (докладніше - в матеріалі ЮРЛІГИ "Суд може визнати недійсним розірваний договір");
- оскарження рішення органу місцевого самоврядування про затвердження акта щодо визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.
П'ятий апеляційний адміністративний суд надав корисні поради, як підготуватися до візиту в суд та як поводитись під час перебування у приміщенні суду.
Кожен свідомий громадянин повинен знати, що, прийшовши до суду, потрібно чітко дотримуватись встановлених правил.
П'ятий апеляційний адміністративний суд нагадав про те, як необхідно поводитися в суді.
Корисні лайфхаки щодо поведінки у суді
Зовнішній вигляд: бажано обирати діловий одяг. Уникайте спортивного та «курортного» вбрання;
Документи: необхідно мати з собою посвідчення особи, документи, що стосуються справи, інші докази, власні нотатки;
Гаджети у приміщенні суду необхідно перевести в режим безшумного дзвінка;
Пам’ятайте про суддівську неупередженість: не слід шукати «випадкової» зустрічі з суддею;
Ввічливість та повага: тактовне ставлення до суддів, до працівників апарату, сторін у процесі та інших відвідувачів;
Стриманість: уникайте надмірної емоційності;
Тайм-менеджемент: приходьте до суду за 15-20 хв. до початку засідання. Повідомте заздалегідь, якщо не можете прибути до суду;
Про всяк випадок: захопіть з собою дрібні
гроші на непередбачувані витрати (наприклад, на копії документів) та декілька аркушів паперу з ручкою.
Також суд звертає увагу, що за будь-яке порушення безпеки, відверту зневагу чи неповагу до суду, провокування конфліктних ситуацій передбачено відповідальність, встановлену законодавством України.
Наслідки порушень правил поведінки у суді:
- Попередження (повторення або продовження неналежної поведінки може спричинити видалення з зали);
- Видалення з зали судового засідання (після того, як винесене попередження);
- За прояв неповаги (ст.185-3 КоАП України): штраф або адміністративний арешт.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/136371-yak_zrobiti_vizit_do_sudu_bezstresovim_poyasniv_5_aas.html
Як повідомляє прес-служба МВС, протягом 2018 року до Міністерства надійшло близько 100 скарг і повідомлень юридичних та фізичних осіб, чиї права були порушені суб'єктами охоронної діяльності. В основному скарги містять інформацію про численні порушення охоронними підприємствами законодавства про працю та невиплату заробітної плати охоронникам. Охоронники залишаються без оплати праці та соціальних гарантій, після чого намагаються знайти захист у правоохоронних органах.
Відповідно до організаційних та кадрових вимог Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності ліцензіатам заборонено залучати до охоронних заходів осіб, які не входять до штату підприємства та не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам.
За порушення цих вимог Ліцензійних умов керівник охоронного підприємства несе адміністративну відповідальність, передбачену ст. 164 КУпАП (накладення штрафу від 17 тис. грн до 85 тис. грн).
МВС є органом ліцензування охоронної діяльності та здійснює заходи з державного нагляду (контролю).
Міністерство застерігає працівників охоронних структур: якщо
- ви працюєте в охоронному підприємстві без офіційного оформлення;
- прийняті на роботу з порушенням вимог законодавства України;
- охоронним підприємством порушені ваші законні права та інтереси;
- вас змушують брати участь у протиправних діях,
тоді особисто зверніться з відповідною письмовою заявою для захисту своїх законних прав до Управління ліцензування МВС України по вул. Богомольця, 10 у м. Києві.
Контактні телефони: (044) 256-10-29 та (044) 256-10-31.
П’ятий апеляційний адміністративний суд підготував пам’ятку для користувачів ЄСІТС: як зареєструватися в системі та для чого потрібен електронний ключ.
Для роботи в ЄСІТС, зокрема, підсистемі «Електронний суд» необхідно отримати електронний ключ (електронний підпис), який дасть змогу ідентифікувати вас як належну сторону та зареєстрованого учасника, та надасть можливість подати позовну заяву або інші необхідні для розгляду вашої справи документи до відповідного суду.
Відповідно до Закону України про електронні довірчі послуги, електронний підпис (ЕП) — електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис.
Тобто, ЕП володіє всіма основними властивостями власноручного підпису:
- засвідчує те, що отриманий документ надійшов від особи, яка його підписала;
- гарантує цілісність та захист від спотворення та внесення виправлень у підписаний документ;
- не дає можливості особі, яка підписала документ, відмовитись від зобов'язань, які вона взяла на себе, підписуючи цей документ.
Отримати зазначений ключ фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК) за умови надання відповідних документів. Перелік
центрів див. за посиланням.
Для отримання електронного ключа необхідно надати наступні документи:
- заповнена та підписана Реєстраційна картка для фізичної особи встановленого зразка, у двох примірниках;
- копія паспорта заявника;
- копія картки платника податків, засвідчена підписом власника.
За загальним правилом, строк дії електронних ключів, не перевищує два роки з моменту їх формування. Після закінчення цього терміну, для застосування електронного ключа, необхідно здійснити повторне отримання послуг. Також, слід скасувати попередній електронний ключ (навіть якщо строк його дії ще не закінчився), у разі отримання нового.
Слід зауважити, що кожен особистий електронний ключ користувача повинен бути записаний на окремий носій інформації.
Нагадуємо, що згідно з п.6 ст.18 Кодексу адміністративного судочинства України, в обов’язковому порядку офіційні електронні адреси в ЄСІТС реєструють адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/136291-yak_otrimati_elektronniy_klyuch_v_esits_poyasniv_sud.html
Під час урядового засідання 6 лютого члени Кабінету Міністрів підтримали розроблений Мін'юстом законопроект "Про внесення змін до деяких законів України щодо створення сприятливих умов для отримання послуг, пов'язаних з народженням дитини", який дасть можливість батькам новонароджених під час державної реєстрації народження отримати повний комплекс необхідних послуг.
Зазначена ініціатива отримала назву "Електронне малятко".
Розроблений законопроект дає можливість українським громадянам отримати сервіси з реєстрації місця проживання, отримання допомоги при народженні дитини, реєстрації народження дитини в електронній системі охорони здоров'я, реєстрації дитини як платника податків та отримати посвідчення батьків багатодітної сім'ї та дитини з багатодітної сім'ї.
За словами Міністра юстиції Павла Петренка, після прийняття законопроекту Парламентом кожна українська сім'я зможе в себе вдома через Інтернет зайти в електронний кабінет, ідентифікувати свою особу електронним ключем, подати одну уніфіковану заявку. У ній слід вказати ім'я дитини та перелік послуг, які батьки хочуть отримати. Ця заявка буде опрацьована всіма відповідними службами, а батьки отримають послугу без необхідності відвідувати різні держустанови.
Таку заявку можна буде подати як в органі державної реєстрації актів цивільного стану, так і в закладах охорони здоров'я. До цього долучать центри надання адміністративних послуг, які так само надаватимуть весь зазначений пакет послуг. Це дуже важливий крок до системи електронного врядування.
Додатково передбачено, що під час державної реєстрації народження дитини можна буде передавати в електронному вигляді в режимі реального часу інформацію про новонародженого до Єдиного державного демографічного реєстру.
Президент Петро Порошенко затвердив межі і список тимчасово окупованих населених пунктів і районів Донецької та Луганської областей.
Відповідний указ №32/2019 від 07.02.19 опублікувано на сайті глави держави.
Більшу частину документа складають координати меж тимчасово окупованих територій, які визначаються фактичною лінією розмежування у зоні бойових дій на сході, і сам список населених пунктів.
У Донецькій області це, зокрема міста: Донецьк, Горлівка, Дебальцеве, Докучаєвськ, Єнакієве, Жданівка, Макіївка, Сніжне, Харцизьк; Хрестівка, Чистякове, Шахтарськ, Яснувата і райони: Амвросіївський, Бойківський, Волноваський, Мар’їнський, Новоазовський, Старобешівський, Шахтарський, Ясинуватський.
У Луганській області міста: Луганськ, Алчевськ, Антрацит, Брянка, Голубінка, Довжанськ, Кадіївка, Первомайськ, Роженьки, Сорокине, Хрустальний і райони: Антрацитівський, Довжанський, Лутугинський, Новоайдарський район: село Сокільники, Перевальський, Попаснянський (частина), Слов'яносербський, Сорокинський, Станично-Луганський.
Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/136361-prezident_zatverdiv_mezhi_okupovanogo_donbasu_spisok.html
Верховний Суд започатковує практику поширення щотижневих оглядів рішень Європейського суду з прав людини.
Про це повідомила прес-служба суду.
Такі огляди міститимуть ключову інформацію щодо справ, які перебували на розгляді ЄСПЛ, із зазначенням відомостей про прийняте цим судом рішення.
Ознайомлення із оглядами дозволить представникам усім юридичних професій слідкувати за розвитком практики у застосуванні Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, сприятиме покращенню стану дотримання прав в Україні.
З першим Оглядом можна ознайомитися за цим посиланням.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/136288-vs_gotuvatime_oglyadi_zastosuvannya_praktiki_espl.html