flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Узагальнення судової практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст.160 КУпАП (за 6 місяців 2018 року)

07 серпня 2018, 09:39

Узагальнення

 судової практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст.160 КУпАП

(за 6 місяців 2018 року)

 

На виконання листа апеляційного суду Херсонської області від 25.07.2018 № 01-2/27/2018 проведено узагальнення судової практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена статтею 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) - торгівля з рук у невстановлених місцях, за 6 місяців 2018 року.

 

Відповідно до частини 1 статті 160 КУпАП торгівля в містах з рук на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в інших невстановлених місцях - тягне за собою накладення штрафу від одного до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі або без такої.

Частиною 2 статті 160 КУпАП передбачено, що торгівля з рук у невстановлених місцях промисловими товарами - тягне за собою накладення штрафу від шести до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі.

 

Статистичні данні

У період з 01.01.2018 по 30.06.2018 до Скадовського районного суду Херсонської області (далі - Суд) надійшло 43 матеріали про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена статтею 160 КУпАП, з них, процесуальне рішення ухвалено у 25 справах.

З 25 розглянутих справ:

- у 19 справах прийнято постанови про притягнення осіб до відповідальності з накладенням адміністративного стягнення;

- у 4 справах  - провадження закрито;

- 2 матеріали було повернуто на дооформлення.

У всіх розглянутих справах дії осіб кваліфіковано за частиною 1 статті 160 КУпАП.

Жодна постанова суду  до суду апеляційної інстанції не оскаржувала ся.

 

Особа правопорушника

У 80%  випадків правопорушниками є особи непрацюючі (або офіційно не працюючі), і у 20% - пенсіонери.

Особи, які  з’являлися до суду, у судовому засіданні вину визнавали повністю.

У 6 справах особи, стосовно яких складено протоколи про адміністративне правопорушення у судове засідання не з’являлися, у матеріалах справ містяться відомості, які свідчать про належне повідомлення осіб про дату та час слухання справи (поштові повідомлення з відмітками, що відправлення отримано особисто).

 

Предмет  торгівлі з рук у невстановлених місцях

У переважній більшості справ, 85 % випадків, предметами торгівлі з рук у невстановлених місцях є продукти харчування. Розташування Скадовського району на приморській території обумовлює часті випадки  такої торгівлі вареною креветкою. У 3 справах, які надійшли до суду у січні після новорічних свят, предметом торгівлі  були новорічні ялинки (дерево сосни) та дрова.

 

Накладене стягнення

У всіх 19 справах, де прийнято постанову про притягнення осіб до відповідальності, покарання призначалося в рамках  санкції ч.1 ст.160 КУпАП - накладення штрафу у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, без  конфіскації предметів торгівлі.

 

Підстави закриття провадження по справі

У двох справах провадження було закрито у зв’язку із закінченням  строків притягнення до відповідальності.

У 1 справі провадження було закрито у зв’язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.  Особа, стосовно якої було складено протокол про адмінправопорушення, у судове засідання надала  договір, укладений з комунальним закладом, відповідно до якого особі надавалося місце для здійснення торгівлі, а тому торгівлю з рук у невстановлених місцях особа не здійснювала.

У 1 справі  особу було звільнено від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 160 КУпАП, обмежившись усним зауваженням. Провадження у справі закрито у зв’язку із малозначністю діяння.

 

Причини повернення справ на дооформлення

Відповідно до ч. 2 ст. 268 КУпАП, при розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачені, зокрема, статтею 160 цього Кодексу, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов'язковою.

Відповідно до ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення окрім іншого зазначаються відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У двох випадках справи було повернуто на дооформлення з причин неможливості повідомлення осіб, стосовно яких складено протоколи про адміністративне правопорушення, про дату та час слухання справи.

Поштові повідомлення поверталися до суду з відмітками «за зазначеною адресою не проживає», що може свідчити про те, що у протоколі невірно зазначено адресу або прізвище особи, яку притягують до адмінвідповідальності.