Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
Верховний Суд оприлюднює систематизовані правові позиції ККС щодо призначення покарання.
Огляд містить сформульовані висновки стосовно загальних питань призначення покарання, а також щодо окремих аспектів відповідного правового інституту: врахування обставин, що пом'якшують покарання та що його обтяжують, проблемних питань призначення покарання за сукупністю злочинів та вироків, так званої «розірваної» сукупності злочинів.
Також наведено окремі прояви порушення процесуального принципу заборони повороту до гіршого (reformatio in peius).
Детальніше з оглядом можна ознайомитися тут.
Джерело: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/657120/
Визначено межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях.
Відповідний Указ № 32/2019 Президент України підписав 7 лютого 2019 року.
В Указі установлено межі тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, які визначаються чітко окресленою географічними координатами фактичною лінією розмежування сторін.
У Донецькій області тимчасово окупованими є такі міста обласного значення: Донецьк, Горлівка, Дебальцеве, Докучаєвськ, Єнакієве, Жданівка, Макіївка, Сніжне, Харцизьк, Хрестівка, Чистякове, Шахтарськ, Ясинувата, у тому числі частково населені пункти, які адміністративно підпорядковані міським радам цих міст.
Крім того, тимчасово окупованими є Амвросіївський район, частково Бахмутський район, Бойківський район; частково Волноваський і Мар'їнський райони, Новоазовський, Старобешівський, Шахтарський райони та частково Ясинуватський.
У Луганській області тимчасово окупованими є такі міста обласного значення: Луганськ, Алчевськ, Антрацит, Брянка, Голубівка, Довжанськ, Кадіївка, Первомайськ, Ровеньки, Сорокине, Хрустальний, у тому числі частково населені пункти, які адміністративно підпорядковані міським радам цих міст.
Крім того, тимчасово окупованими є Антрацитівський, Довжанський, Лутугинський, Новоайдарський райони (село Сокільники); Перевальський район; окреслені межі Попаснянського району, Слов'яносербський і Сорокинський райони, а також Станично-Луганський район (села Миколаївка, Бурчак-Михайлівка, Лобачеве, Суходіл).
Указ набрав чинності 9 лютого 2019 року.
Мін'юст оновив Інструкцію про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень.
Відповідний наказ № 563/5 від 22 лютого 2019 року Мін'юст зареєстрував того ж дня.
Змінами передбачено, що підставою для проведення експертизи у кримінальному провадженні та у справах про адміністративні правопорушення відповідно до чинного законодавства є процесуальний документ про призначення експертизи, складений уповноваженою на те особою (органом).
Підставою для проведення експертизи у цивільному, господарському та адміністративному судочинствах є ухвала суду про призначення експертизи або договір з експертом чи експертною установою, укладений на замовлення учасника справи.
Підставою для проведення експертного дослідження є договір з експертомчи експертною установою, укладений за письмовою заявою (листом) замовника (юридичної або фізичної особи), з обов'язковим зазначенням його реквізитів, з переліком питань, які підлягають розв'язанню, а також об'єктів, що надаються.
Також серед важливих змін є те, що строк проведення експертизи встановлюватиметься залежно від складності дослідження з урахуванням експертного навантаження фахівців керівником експертної установи (або заступником керівника чи керівником структурного підрозділу) у межах:
понад 60 календарних днів - щодо матеріалів із великою кількістю об'єктів і вирішуваних питань (більше 10), виходячи з фактично необхідного для експерта часу або особливо складних за характером досліджень (проведення досліджень з використанням криміналістичного обладнання (лазерного, оптичного, електронного), експериментальних досліджень, застосування декількох методів);
понад 90 календарних днів - щодо матеріалів з особливо великою кількістю об'єктів та необхідністю вирішення питань, які потребують декількох досліджень, або якщо експертиза є комплексною чи потребує залучення фахівців з інших установ (у тому числі судово-медичних), підприємств, організацій.
Наказом розширено пункт Інструкції щодо порядку виконання експертних досліджень. Зокрема, експертні дослідження виконуватимуться в порядку, передбаченому для проведення експертиз. Хід і результати таких досліджень викладатимуться у висновку експертного дослідження.
Висновок експертного дослідження складається за структурою і змістом висновку експерта, за такими винятками:
у вступній частині висновку зазначається, хто і коли звернувся до установи чи безпосередньо до експерта із замовленням про проведення дослідження;
опускається запис, який стосується відповідальності особи, що проводить дослідження, за надання завідомо неправдивого висновку.
Наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Огляд практики ЄСПЛ містить відомості, зокрема, щодо 7 справ щодо України.
У справі GARBUZ v. UKRAINE заявник скаржився на незабезпечення судом першої інстанції допиту свідків та на надмірну тривалість кримінального провадження щодо нього.
У справах MEDYANIKOV v. UKRAINE, BEKETOV v. UKRAINE, SYENIN v. UKRAINE заявники скаржилися на жорстоке поводження з ними працівників правоохоронних органів; на неналежні умови ув’язнення та відсутність відповідного медичного лікування.
У справах KOSTYUKOV v. UKRAINE та SHUMELNA v. UKRAINE ЄСПЛ констатував порушення пункту 1 статті 6 Конвенції у зв’язку з надмірною тривалістю проваджень щодо заявників, та у справі SKLYAR AND YEKUSHENKO v. UKRAINE встановлено порушення у зв’язку з надмірним триманням заявника під вартою без вмотивованого рішення суду.
Детальніше з оглядом можна ознайомитися тут.
Джерело: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/657794/
Міністерство внутрішніх справ презентувало онлайн-систему моніторингу порушень на виборах. Якщо громадянин побачив порушення на дільниці під час голосування, може заявити про порушення, скориставшись даною системою.
Інформаційно-аналітична система «Вибори-2019» призначена для моніторингу здійснення правопорушень для відображення публічної інформації про стан громадської безпеки.
Портал МВС дає можливість:
- Адміністративних правопорушення виборчого законодавства;
- Кримінальних правопорушення виборчого законодавства;
- Некласифікованих порушення виборчого законодавства;
- Інших подій, що порушують виборчий процес.
Ознайомитись з порталом можна за посиланням.
Джерело: https://zib.com.ua/ua/136582-povidomiti_pro_porushennya_na_viborah_mozhna_onlayn.html