Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
В десятому огляді практики Європейського суду з прав людини можна ознайомитися, зокрема, з рішеннями у справах проти Росії, в яких ЄСПЛ вказав на порушення державою прав громадян, закріплених статтею 2 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (право на життя), статтею 3 Конвенції (заборона катувань, нелюдського чи такого, що принижує гідність поводження або покарання), статтею 6 Конвенції (право на справедливий суд), статтею 11 Конвенції (право на свободу зібрань та об’єднань).
Окрім того, звертаємо увагу на справу KERESELIDZE v. GEORGIA, в якій предметом розгляду було питання, пов’язане з початком обрахунку сукупного строку покарання, визначеного національними судами. ЄСПЛ у цій справі констатував порушення пункту 1 статі 6 Конвенції (право на справедливий суд) та відсутність порушення пункту 1 статті 5 Конвенції (право на свободу та особисту недоторканність).
Докладніше читайте тут.
Джерело: https://supreme.court.gov.ua/supreme/pres-centr/news/684217/
Мінрегіон оприлюднив Зміну №2 до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів». Серед іншого передбачена можливість проектувати автоматизовані автостоянки для легкових автомобілів в містах України. Зміни набудуть чинності з 1 липня 2019 року.
Передбачається, що склад і площа приміщень, несучих конструкцій, кількість ярусів у автоматизованих гаражахвизначається відповідно до завдання на проектування та залежить від особливостей і технічних можливостей застосовувати такі механізми.
Керування пристроєм для переміщення автомобілів і контроль його роботи в автоматизованих гаражах відбуватиметься з приміщення диспетчерської, яку мають розташувати на посадковому поверсі.
При проектуванні автоматизованих гаражів необхідно передбачати доступ персоналу для технічного обслуговування на кожен ярус розміщення автомобілів та до кожного місця стоянки.
Також автоматизовані гаражі можна пристроювати до будинківза умови їх відокремлення протипожежною стіною 1 типу. Максимальний обсяг пожежного відсіку для автоматизованих гаражів - не більше 200 автомобілів.
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net/ua/news/185238_do-budinkv-zmozhut-pribudovuvati-avtomatizovan-garazh
МОН затвердило програми тестів для проходження ЗНО в магістратуру, а саме:
- Програму єдиного вступного іспиту з іноземних мов для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) (ЄВІ), який мають складати вступники в магістратуру з низки гуманітарних спеціальностей;
- Програму другого блоку єдиного фахового вступного випробовування (ЄФВВ) - тесту з восьми базових правничих дисциплін. Тестування разом з ЄВІ будуть проходити майбутні магістри «Права» та «Міжнародного права».
Відповідні накази № 411 та № 410 затверджено 28 березня 2019 року.
За повідомленням МОН для ЄВІ можна буде обрати одну з 4-х мов: англійську, французьку, німецьку або іспанську. Тестування міститиме 2 частини - перевірка читання та використання мови.
ЄФВВ поділятиметься на 2 блоки.
Перший блок - право. Включатиме завдання з 8 базових правничих дисциплін:
- конституційне право України;
- адміністративне право України та адміністративне судочинство в Україні;
- цивільне право України;
- цивільне процесуальне право України;
- кримінальне право України;
- кримінальне процесуальне право України;
- міжнародне публічне право;
- міжнародний захист прав людини.
Другий блок ЄФВВ - перевірка загальних навчальних правничих компетентностей. Блок міститиме завдання для оцінювання критичного, аналітичного та логічного мислення.
Реєстрація на ЄВІ та ЄФСВ триватиме з 13 травня до 3 червня 2019 року. Тестування відбудуться 2 липня (іноземна мова) та 4 липня (право).
МВС оновило Порядок ведення єдиного обліку в поліції заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події.
Відповідний наказ від 8 лютого № 100 набув чинності 5 березня.
Поліція дізнається про кримінальні правопорушення та інші події, зокрема через:
1) заяви (повідомлення) осіб, які надходять до органу (підрозділу) поліції, особи, уповноваженої на здійснення досудового розслідування, або службової особи, уповноваженої на прийняття та реєстрацію заяв (повідомлень);
2) самостійно виявлені слідчим або іншою посадовою особою органу поліції з будь-якого джерела обставини кримінального правопорушення;
3) повідомлення осіб, які затримали підозрювану особу під час учинення або замаху на вчинення кримінального правопорушення чи безпосередньо після вчинення кримінального правопорушення, чи під час безперервного переслідування особи, яка підозрюється в його вчиненні;
В поліційних відділках мають розміщувати пам'ятки щодо порядку ведення єдиного обліку заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення.
Усні і письмові заяви і повідомлення незалежно від місця і часу їх учинення, повноти отриманих даних, особи заявника приймають цілодобово, безперервно та невідкладно.
Усні заяви поліцейський вносить до протоколу прийняття заяви про кримінальне правопорушення та іншу подію. Заяви, отримані під час особистого звернення реєструються.
Заявника мають попередити про кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину, передбачену статтею 383 Кримінального кодексу.
Уповноважена службова особа на лицьовому боці письмових заяв (повідомлень), протоколів прийняття заяв, рапортів поліцейських проставляє штамп реєстрації.
Заява (повідомлення), що надходить за телефоном "102", реєструється в системі з автоматичним присвоєнням порядкових номерів єдиного обліку.
Поліцейський незалежно від місця свого перебування в разі виявлення або отримання інформації про кримінальне правопорушення та іншу подію чи звернення до нього громадян із заявою невідкладно повідомляє про це на "102" і зобов'язаний ужити заходів щодо запобігання правопорушенню, його припинення, рятування людей, надання допомоги особам, які її потребують, установлення і затримання осіб, які вчинили правопорушення, та охорони місця події.
Поліцейський у разі самостійного виявлення з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про кримінальне правопорушення, невідкладно, але не пізніше 24 годин рапортом доповідає про це керівникові органу (підрозділу) поліції або особі, яка виконує його обов'язки.
Відомості до ЄРДР мають бути внесені не пізніше 24 годин з моменту реєстрації.
Нагадаємо, оскаржити невнесення відомостей до ЄРДР можна лише в кримінальному провадженні.
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net/ua/news/185336_onovleno-pravila-oblku-v-polts-zayav-pro-zlochini
В Україні поступово на всіх упаковках рецептурних лікарських засобів з'явиться спеціальне маркування, що гарантуватиме оригінальність ліків (так зване 2D-кодування).
Відповідну Концепцію реалізації державної політики з запобігання фальсифікації лікарських засобів Уряд ухвалив на своєму засіданні 3 квітня.
У Концепції визначено, що маркування на упаковках ліків буде гарантією якості: пацієнт зможе перевірити, що препарат не є фальсифікований, протермінований чи завезений до країни з порушенням норм.
Маркування упаковок лікарських засобів спеціальним кодом впроваджуватиметься поступово:
І етап - пілотний проект. На цьому етапі маркування ліків буде добровільним: взяти участь у програмі можуть будь-які фармвиробники;
ІІ етап - поступове запровадження обов'язкового маркування окремих видів лікарських засобів, визначених МОЗ. Зокрема, маркування обов'язково з'явиться на ліках, що компенсуються за кошти держави - Нацперелік, програма "Доступні ліки";
ІІІ етап - запровадження обов'язкового маркування всіх видів лікарських засобів, визначених МОЗ такими, що підлягають маркуванню (зокрема, всіх рецептурних препаратів).
Під час виробництва ліків на заводах виробник наноситиме на кожну упаковку індивідуальне маркування. Дані про це заноситимуться до єдиної електронної інформаційної бази.
Це дасть змогу відстежувати весь ланцюжок постачання ліків - від виробництва чи імпорту до продажу в аптеці. Всі ці транзакції буде включено до загальної бази даних, включаючи серію ліків і дату виробництва. Таким чином, продати фальсифікований препарат з тими ж даними не вийде.
Для пацієнта буде доступна зручна опція перевірки - сканування коду через мобільний додаток. Спеціальний додаток проводитиме ідентифікацію коду, і на екрані смартфона з'являтиметься інформація про конкретний препарат (справжній він чи ні).
З розвитком електронної системи охорони здоров'я інформаційна база ліків буде інтегрована з центральним компонентом системи Електронного здоров'я. У майбутньому стане можливим не лише перевіряти справжність препаратів, але й відслідковувати випадки продажу рецептурних ліків без рецепта. Контролюючі органи зможуть в онлайн-режимі бачити ці продажі - база даних маркувань ліків буде інтегрована з базою рецептів. У разі коли препарат проданий, а у пацієнта не було рецепта, то контролюючі органи отримають повідомлення від системи і зможуть негайно належним чином відреагувати на продаж медикаменту без рецепта.
Завдяки впровадженню 2D-кодування держава матиме реальну статистику споживання пацієнтами ліків і зможе більш точно планувати обсяги закупівель ліків та фінансування державних програм, а фармкомпанії - обсяги виробництва та розподіл ліків по аптеках.
Майже всі іноземні ліки, що продаються в Україні, вже мають двомірне кодування упаковок. Деякі українські фармкомпанії також вже придбали необхідне обладнання і кодують свої препарати.