Шановні відвідувачі веб-сайту Скадовського районного суду Херсонської області! Пропонуємо ознайомитися з оглядом правових новин минулого тижня. Кожна новина містить посилання на джерело інформації.
Реєстрація РРО здійснюється на підставі заяви. Така заява може подаватися через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.
Так, у меню "Введення звітності" необхідно обрати потрібну форму заяви: заповнити її, підписати та надіслати.
Підтвердженням подання заяви до фіскальної служби є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання заяви. Інформація про результати розгляду заяви надсилається в електронному вигляді у другій квитанції. Переглянути відправлену заяву можна у вкладці "Вхідні/вихідні документи".
Інформацію про реєстри екземплярів РРО можна переглянути в Електронному кабінеті у розділі "Реєстри".
Джерело: http://yur-gazeta.com/golovna/sproshcheno-proceduru-reestraciyi-rro.html
Депутати 230 голосами підтримали запровадження виборчої системи, яка дозволяє персоніфікувати голосування (відкриті списки кандидатів).
Проект Виборчого кодексу України (проект № 3112-1) з техніко-юридичними правками було прийнято в другому читанні та в цілому на ранковому засіданні Парламенту 11 липня. Усього депутати розглянули понад 4000 правок.
Голова підкомітету Комітету з питань правової політики та правосуддя О. Черненко повідомив про основні положення, які потрібно повернути у Виборчий кодекс, і зачитав правки, до яких Робоча група пропонує повернутися до голосування з метою врахування. Доповідач зазначив про запропоновані зміни у Перехідних положеннях: цей Кодекс набуде чинності з 1 грудня 2023 року. Зазначені правки було підтримано.
Кодекс визначає гарантії права громадян на участь у формуванні складу представницьких органів державної влади, представницького органу влади АР Крим та представницьких органів і виборних осіб місцевого самоврядування, регулює підготовку та проведення різних типів виборів.
Законодавчий акт передбачає створення єдиної уніфікованої правової основи для підготовки і проведення виборів в Україні відповідно до Конституції та рекомендацій міжнародних організацій. Він регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, передбачених Конституцією.
Виборчий кодекс складається з трьох книг "Загальна частина", "Загальнонаціональні вибори" та "Місцеві вибори".
У Книзі першій визначено загальні засади проведення виборів, їх типи і види, основні принципи виборчого права, виборчі права громадян України, права та можливості виборців на участь у виборчому процесі, пов'язані з правом голосу, основні засади та суб'єктів виборчого процесу, його публічність і відкритість, систему територіальної організації виборів, повноваження та форми діяльності виборчих комісій, у тому числі ЦВК, систему виборчих комісій загальнонаціональних виборів, загальні засади та порядок ведення Державного реєстру виборців, а також врегульовано питання підготовки і проведення голосування, підрахунку голосів виборців, оскарження порушень виборчого законодавства тощо.
До Книги другої віднесено питання організації і порядку проведення загальнонаціональних виборів: виборів Президента та народних депутатів України, особливості фінансування відповідних виборів тощо.
У Книзі третій врегульовано питання організації та порядку проведення місцевих виборів (виборів депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад; сільських, селищних, міських голів; сільських, селищних старост).
Виборчий кодекс визначає особливості підготовки і проведення голосування та встановлення результатів виборів Президента України, позачергових та повторних виборів Президента, загальний порядок висування кандидатів на цей пост партіями та самовисування, умови реєстрації кандидатів на пост Президента, особливості відкриття, формування та використання виборчих фондів кандидатів, підготовки і проведення голосування та встановлення результатів виборів Президента України.
Згідно із Виборчим кодексом вибори народних депутатів України проводитимуться на засадах пропорційної системи за виборчими списками кандидатів у депутати від політичних партій. При цьому у розподілі мандатів депутатів братимуть участь виборчі списки кандидатів, які за підсумками голосування на виборах депутатів набрали 4 % і більше дійсних голосів виборців у загальнодержавному виборчому окрузі. При цьому застосовуватиметься виборча система, яка дозволяє персоніфікувати голосування (відкриті списки кандидатів).
Аналогічна виборча система застосовуватиметься також на виборах депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних рад, а також міських рад тих міст, у яких кількість виборців перевищує 90 тис. осіб. До таких міст належать усі обласні центри, а також кілька інших міст обласного значення. На виборах міських голів таких міст застосовуватиметься виборча система абсолютної більшості.
Вибори депутатів сільської, селищної ради, міської ради (міста з кількістю виборців до 90 тис. осіб), районної в місті радипроводитимуться за системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах. У кожному окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів. При цьому вибори депутатів районної ради проводитимуть за системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, межі яких збігаються з межами сіл, селищ (громад), міст, що входять до складу відповідного району. У кожному окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів.
Вибори сільського, селищного, міського голови проводитимуться в єдиному сільському, селищному, міському виборчому окрузі в межах території відповідної сільської, селищної, міської громади. Вибори сільського, селищного, міського (міста з кількістю виборців не більше 90 тис. осіб) голови проводитимуться за виборчою системою відносної більшості. Вибори сільського, селищного старости проводитимуться за виборчою системою відносної більшості в межах території села, селища у складі об'єднаної громади.
Після набрання чинності цим Кодексом втратять чинність закони "Про вибори Президента України", "Про вибори народних депутатів України", "Про місцеві вибори", "Про Державний реєстр виборців", "Про Центральну виборчу комісію".
Джерело: https://jurliga.ligazakon.net/ua/news/187605_priynyato-viborchiy-kodeks
10 липня Володимир Зеленський підписав Указ № 512/2019 «Про деякі питання розвитку територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи» щодо створення «зеленого коридору» для туристів та подолання передумов для корупції у Чорнобильській зоні.
Передбачається створення нових туристичних маршрутів, зокрема, водних, побудова нових КПП і ремонт нинішніх, скасування зайвих заборон та обмежень, серед іншого на відеозйомку, поліпшення мобільного зв'язку, популяризування Чорнобилю на міжнародних заходах.
Крім того, В. Зеленський зобов'язав чиновників та правоохоронні органи погоджувати відвідування Чорнобильської зони протягом трьох календарних днів через електронний кабінет. У разі існування підстав для відмови у візиті людина дізнаватиметься про це напередодні, а не на КПП. Так Президент планує подолати корупцію в цій зоні.
«Ми маємо дати цій території України нове життя. Досі Чорнобиль був негативною частиною бренду України. Настав час це змінити. Чорнобиль - це унікальне місце на планеті, де природа відроджується після світової техногенної катастрофи. Ми маємо показати це місце світу: науковцям, екологам, історикам, туристам», - наголосив Глава держави.
Також планується проведення у Чорнобильській зоні навчально-тренувальні заходи із запобігання та ліквідації аварій для партнерів з країн ЄС та НАТО.
Верховна Рада прийняла Закон щодо посилення відповідальності за злочини, вчинені щодо малолітньої чи малолітнього, неповнолітньої чи неповнолітнього та особи, яка не досягла статевої зрілості (проект № 6449).
В Кримінальному кодексі посилена відповідальність зазґвалтування, вчинене групою осіб, або зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього: таке діяння каратиметься позбавленням волі на строк від 7 до 15 років (зараз - від 7 до 12) з примусовою хімічною кастрацією - примусовому введенні засудженому антиандрогенних препаратів, які складаються з хімічних речовин, що мають на меті зменшити лібідо та сексуальну активність. Кастрація не застосовується до осіб, що вчинили злочини у віці до 18 років і до осіб у віці понад 65 років.
Розбещення неповнолітніх (розпусні дії щодо дитини до 16 років) каратиметься позбавленням волі на строк до п'яти років (зараз допускається обмеження волі на цей строк).
До засуджених до позбавлення волі за зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього, насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом, вчинене щодо неповнолітньої чи неповнолітнього, статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості, розбещення неповнолітніх встановлюватиметься адміністративний нагляд - система тимчасових примусових профілактичних заходів спостереження і контролю за поведінкою звільнених з місць позбавлення волі, що здійснюється органами Національної поліції.
Кабінету Міністрів доручено створити публічний реєстр осіб, які були засуджені до позбавлення волі відповідно до статей 152, 153, 155, 156 Кримінального кодексу України за зґвалтування неповнолітньої чи неповнолітнього, насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом, вчинене щодо неповнолітньої чи неповнолітнього, статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості, розбещення неповнолітніх.
Нагадуємо, в українське законодавство введено вік згоди: сексуальні зносини з дитиною до 14 років, незалежно від її добровільної згоди караються позбавленням волі на строк від 8 до 15 років.
Крім того, за основу прийнято законопроект № 6607 (один з ініціаторів - Мустафа Найєм) щодо впровадження Єдиного реєстру осіб засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої чи малолітнього та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої чи малолітнього.
Передбачено впровадження хімічної кастрації - введення засудженому за згвалтування дитини медичних препаратів, які спричиняють стале зменшення сексуальних потягу та активності. Невідбута частина покарання (якщо це не довічне позбавлення волі) може бути замінена таким добровільним заходом медичного характеру за клопотанням, яке має задовольнити суд із врахуванням висновку експерта.
Ухилення особою, яка страждає розладом сексуальної переваги (педофілією) від застосування хімічної кастрації, каратиметься арештом на строк до шести місяців або позбавленням волі на строк до двох років.
Також пропонується створити Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої чи малолітнього - електронної бази даних про гвалтівників дітей. Реєстр міститиме ПІБ засудженого, дату народження, місце проживання та перебування, дані про злочин, вид кримінального покарання, інформацію про фактично відбуте ним покарання, про застосування хімічної кастрації, про ухилення від такого заходу, а також інформацію про порушення правил адміністративного нагляду.
Інформацію про засудженого у зв'язку із прийняттям на роботунадаватимуть керівникам дошкільних, середніх, позашкільних навчальних закладів, закладів охорони здоров'я або іншої установи та організації, зобов'язаної здійснювати нагляд за малолітніми особами або надавати послуги медичного, навчального та соціального характеру таким особам.
Уряд дав старт роботі електронної послуги від держави "е-малятко". Завдяки їй батьки новонароджених зможуть отримати 10 сервісів, пов'язаних з народженням дитини, подавши усього одну заявку.
Міністр юстиції Павло Петренко анонсував запуск цієї системи з 1 січня 2020 року.
Система включатиме державну реєстрацію народження дитини, реєстрацію місця проживання малюка, призначення державних виплат при народженні дитини, внесення відомостей про дитину до реєстру пацієнтів, внесення відомостей до реєстру платників податків, видачу посвідчень батькам багатодітних сімей і призначення допомоги дітям, які виховуються в багатодітних родинах, та інші важливі послуги.
За словами Міністра юстиції, цей комплекс послуг надаватиметься після подання батьком або матір'ю новонародженої дитини всього однієї заяви. Ця послуга передбачає, що будь-який громадянин отримує пакет сервісів від різних відомств через єдиний контакт (без ходіння по кабінетах та витрачання часу).
Власники мобільних телефонів чи комп'ютерів зможуть уникнути спілкування з чиновниками, адже сервіс можна буде отримати не лише у будь-якому з понад 700 створених Урядом центрів надання адміністративних послуг або пологових будинках, а й в електронному форматі.
П. Петренко зауважив, що раніше Уряд подав до Парламенту законопроект, який на рівні закону має закріпити запровадження проекту. Однак, розуміючи, що підготовка закону і технічної сторони запуску сервісу потребує певного часу, Кабмін своїм рішенням 10 липня запровадив пілотний проект "е-малятко", який дасть можливість підготувати до початку 2020 року всі технічні рішення, потрібні для запуску ініціативи вже з 1 січня наступного року.